• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

25% rabatt på rolex?

Thomas77

Omega
Frugan berättade om en man på hennes jobb som kunde ordna 25% rabatt på rolex. Är mycket skeptisk själv till detta. Vad säger klockexpertisen här på ks? Sa till henne att då vill jag köpa en ny Daytona genom han om jag får 25% rabatt.
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Frugan berättade om en man på hennes jobb som kunde ordna 25% rabatt på rolex. Är mycket skeptisk själv till detta. Vad säger klockexpertisen här på ks? Sa till henne att då vill jag köpa en ny Daytona genom han om jag får 25% rabatt.

Tja bor du nära Skövde eller Sundsvall så finns det två handlar som måste fylla sin kvot för att behålla AD-status.. Finns lite herrar som pumpar ut deras klockor i parti och minut. .
 
Dock ytterst tveksamt att du skulle få det på en stål daytona men någon vanlig modell är inte omöjligt om man har riktigt bra kontakter...
 

Thomas77

Omega
Vänta nu Spencer, är lite seg i kolan så här efter en seg arbetsvecka... Att en AD måste sälja x antal klockor för att behålla sin status är jag med på. Men dessa herrar som pumpar ut deras klockor? Nu hänger jag inte med alls? Vem pumpar ut klockor och varför? Säljer handlarna ett antal klockor med noll marginaler för att hålla uppe sina kvoter?

Så med lite tur är det alltså fullt möjligt med 25% rabatt från svensk AD ?

Som sagt, jag slår till direkt isåfall. Jag fick 15% rabatt på en Submariner 116610 LN efter 2 timmars hård förhandling hos en AD i Barcelona men spontant känns det som att jag gått in hos en svensk AD och begärt 25% skulle de skicka mig på dörren ;)

Sommaren 2011 kunde en svensk AD slå av 800 på listpriset 60 800, mycket flott erbjudande...
 
Dom som gör business på det köper inte en klocka, gå in till en AD och säg att du ska ha 15klockor så diskuterar dom nog pris med dig...
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Vänta nu Spencer, är lite seg i kolan så här efter en seg arbetsvecka... Att en AD måste sälja x antal klockor för att behålla sin status är jag med på. Men dessa herrar som pumpar ut deras klockor? Nu hänger jag inte med alls? Vem pumpar ut klockor och varför? Säljer handlarna ett antal klockor med noll marginaler för att hålla uppe sina kvoter?

Så med lite tur är det alltså fullt möjligt med 25% rabatt från svensk AD ?

Som sagt, jag slår till direkt isåfall. Jag fick 15% rabatt på en Submariner 116610 LN efter 2 timmars hård förhandling hos en AD i Barcelona men spontant känns det som att jag gått in hos en svensk AD och begärt 25% skulle de skicka mig på dörren ;)

Sommaren 2011 kunde en svensk AD slå av 800 på listpriset 60 800, mycket flott erbjudande...

Du kan inte det, dessa herrar som pumpar ut dessa exemplar kan..
 

cab

Audemars
2-Faktor
Jag fick 18% rabatt efter typ 1min hos AD i HK på SubC när den modellen var helt ny och efterfrågan var stor. Hur vet du att "personen" kommer köpa den i Svedala?
 

TheKing

Cartier
Bergströms ur i GBG ville inte ens slå av 100 kr på en 116610 LV.. Och jag hade Visa kortet redo och de hade LVn inne.
Tyckte de var löjliga och snackade en massa gojja om att bara ett fåtal får in dem, efterfrågan stor och att de minsann inte lämnar några rabatter på Rolex modeller.
Dryga och allmänt kaxiga... Så jag lämnade de utan något

25% låter otroligt.... Snarare 5 %



Sent with my dirty fingers... S4
 
D

Deleted member 1265

Guest
Thomas77:
Enklast är väl att du frågar din fru om du kan få kontakt med killen som utger sig för att kunna fixa så hög rabatt?
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Bergströms ur i GBG ville inte ens slå av 100 kr på en 116610 LV.. Och jag hade Visa kortet redo och de hade LVn inne.
Tyckte de var löjliga och snackade en massa gojja om att bara ett fåtal får in dem, efterfrågan stor och att de minsann inte lämnar några rabatter på Rolex modeller.
Dryga och allmänt kaxiga... Så jag lämnade de utan något

25% låter otroligt.... Snarare 5 %



Sent with my dirty fingers... S4

Bergströms är sköna..
 

Sten

Cartier
Då jag var inne hos min AD så kunde han ge 20% på en SUB, han räknade även hastigt 17% på en ny GMT gatorade (skulle säkert fått den till 20% rabatt om jag varit seriöst intresserad). Vidare sade han att Daytona så ger han ingen rabatt på (antagligen för att den säljer som smör ändå).
 
Varje AD får in endast nån daytona på 100 subbar och GMT Så dessa brukar gå till fullpris och endast till trogna kunder och vanligtvis föreställda, dock så är det väl ändå lättare att komma över en nu jämfört med några år sedan...
 

Bolio

Panerai
Tja bor du nära Skövde eller Sundsvall så finns det två handlar som måste fylla sin kvot för att behålla AD-status.. Finns lite herrar som pumpar ut deras klockor i parti och minut. .

Kan vara ute och cyklar nu men vad jag vet finns det sedan något år tillbaka ingen Rolex AD norr om Uppsala " tyvärr ". Kents var det tidigare men om han inte tagit " fått " tillbaka sin AD status rätt nyligt är nog Uppsala den nordligaste. Han har dock en god relation till en mycket trevlig AD i S-holm vad jag vet som han brukar förmedla ev ny köp till.
Hur det är med service av urmakaren på detta märke om butiken inte är AD har jag ingen koll på men frågan var ju i och för sig riktad till nyförsäljning.
 

Portofino

Panerai
Frugan berättade om en man på hennes jobb som kunde ordna 25% rabatt på rolex. Är mycket skeptisk själv till detta. Vad säger klockexpertisen här på ks? Sa till henne att då vill jag köpa en ny Daytona genom han om jag får 25% rabatt.


Det beror nog mkt på var i landet du handlar. Daytonan kan du nog glömma men att få 10-15% är fullt möjligt. Sen spelar relationer roll också naturligtvis. Köpte en datejust hos en AD och kom senare tillbaka med min far då han skulle köpa en day-date. Ngt år senare kom jag in igen och köpte en subC och presto - 15%.
 
Topp