• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

250 spänn för att dra åt en skruv

JayLar

Rolex
2-Faktor
För mig är det märkligt att man tycker att AD kan bjuda på ett jobb men om det skulle inträffa något så vill man ha ersättning.
Det har hänt förut och det kommer att hända igen. Att AD ska förväntas bjuda på något som innebär en risk, mikroskopisk absolut men ändock risk, är som jag skrev ovan, konstigt.
Som många skrivit i tråden hänger ju det ihop med att man betalar en rejäl peng för att kunna förvänta sig en hög servicegrad. Jag kan betala 4000 extra för nästa Rolex om jag slipper känna mig rövknullad varje gång jag får ett obetydligt problem.
 

Joseph

Cartier
För mig är det märkligt att man tycker att AD kan bjuda på ett jobb men om det skulle inträffa något så vill man ha ersättning.
Det har hänt förut och det kommer att hända igen. Att AD ska förväntas bjuda på något som innebär en risk, mikroskopisk absolut men ändock risk, är som jag skrev ovan, konstigt.

Nu bjuder inte AD på detta i min bemärkelse. En skruv som inte är ordentligt skruvad är ett självklart garantiärende.

Varför tror du att det finns auktoriserade handlare? Jo, för vill Rolex vill ha översyn över hur deras försäljning går till och kunna upprätthålla sitt varumärke. AD är Rolex förlängda arm. Jag kan slå vad om min 116610 att om jag mailade Rolex och frågade hur en sådan här situation ska lösas, hade de svarat att detta är något som jag inte ska behöva stå för då det är deras representant (AD) som gjort fel.
 
Senast ändrad:

Kugghjul

Panerai
Nu bjuder inte AD på detta i min bemärkelse. En skruv som inte är ordentligt skruvad är ett självklart garantiärende.

Varför tror du att det finns auktoriserade handlare? Jo, för vill Rolex vill ha översyn över hur deras försäljning går till och kunna upprätthålla sitt varumärke. AD är Rolex förlängda arm. Jag kan slå vad om min 116610 att om jag mailade Rolex försäljningsavdelning och frågade hur en sådan här situation ska lösas, hade de svarat att detta är något som jag inte ska behöva stå för då det är deras representant (AD) som gjort fel.

@Joseph , här visar du att du inte kan klockbranschen, och specifikt hur Rolex fungerar!

Som ett första steg, länka gärna till den sida på Rolex webbsite där de berättar för sina kunder om kontaktuppgifter till "Rolex försäljningsavdelning". :)

Som ett andra steg, om du mot förmodan skulle hitta denna kontaktinformation (som jag inte tror finns), skriv då ett epost och återkom med svaret du får...

Är du beredd att slå vad om värdet på din 116610 att du:
1) kan hitta kontaktuppgifterna till "Rolex försäljningsavdelning"
2) att du hittar en epostadress till "Rolex försäljningsavdelning"
3) att du får svar (här får vi sätta en gräns, inom rimlig tid, säg 30 dagar)
4) att svaret är att AD:n gjort fel

Är du beredd att slå vad 77 000 SEK om dessa punkter?
http://www.uret.se/rolex-svart-stal-o40-mm-p-10729.html

Är du det?
 
Det blir nog till att ringa isf. Men det kanske går bra det med:
2016-11-24 20.33.59.jpg
 

DrKlocka

Audemars
Klart det känns surt. Nymans kortade länken gratis åt mig (skruvad oyster och lade på loctite) medan Bergströms gjorde det vid ett tidigare tillfälle för 250kr..
 
@Joseph , här visar du att du inte kan klockbranschen, och specifikt hur Rolex fungerar!

Som ett första steg, länka gärna till den sida på Rolex webbsite där de berättar för sina kunder om kontaktuppgifter till "Rolex försäljningsavdelning". :)

Som ett andra steg, om du mot förmodan skulle hitta denna kontaktinformation (som jag inte tror finns), skriv då ett epost och återkom med svaret du får...

Är du beredd att slå vad om värdet på din 116610 att du:
1) kan hitta kontaktuppgifterna till "Rolex försäljningsavdelning"
2) att du hittar en epostadress till "Rolex försäljningsavdelning"
3) att du får svar (här får vi sätta en gräns, inom rimlig tid, säg 30 dagar)
4) att svaret är att AD:n gjort fel

Är du beredd att slå vad 77 000 SEK om dessa punkter?
http://www.uret.se/rolex-svart-stal-o40-mm-p-10729.html

Är du det?


Jävlar vad du tog i, har i princip fått igenom alla dina punkter hos ett annat märke, dessutom 2 gånger. En av de 3 stora märkena. Varför skulle det inte funka med Rolex?

Är du fortfarande lika säker på dina 77 lappar?
 
D

Deleted member 14209

Guest
Det var väl i dyraste laget, men klart deras jobb inte är gratis (om man inte är en återkommande kund). Spelar ingen roll vilket märke det är.

Om det blir repor så förväntar ni väl er "skadestånd"? Om man då inte betalat någonting för arbetet så vore det ju bättre för affären att bara tacka nej till jobbet direkt.
 

Wheelie

Cartier
Jag har läst ett antal sidor i denna tråden, och också hur många som gillat vissa inlägg - Det jag häpnar över är främst två saker.
1, Vissa verkar tycka att "har du råd att köpa en sådan klocka så har du råd med 250 kr" - Hallå !! sådana kommentarer HÄR på KS !?! Hade det varit på KPML(r):s årsmöte fyllt med bittra människor som avskyr tanken på att någon råkar ha det bättre/snyggare fru/finare klocka så ja...jag hade köpt kommentaren !. Men här bland likasinnade på KS som ÄLSKAR exklusiva klockor !!!!
2, Jag undrar också varför en person som kommer in med en klocka (och är presumtiv köpare av ytterligare exklusiva klockor) inte behandlas mer som en "gäst". Det jag tänker på här är (att om jag stått bakom disken) - Skruvat in skruven gratis och sedan sagt att "den är fin den rollen, men har du sett nyaste pannan" .....eller något liknande. Med tur så går kunden ut med en ny Panerai eller annat, ny länk kanske...........och allt bara för att man varit vänlig mot kunden och lite "serviceminded".

Sedan tänker jag så här - Det kommer in en kund med ett enkelt, billigt quartzur som bara råkade se att hans/hennes klocka höll på att ramla av armen. Ska han/hon betala mer än sin klocka är värd ? - Eller är det "ok" att "vara schysst" mot just den kunden - Anser någon här att det svaret är JA, då kan jag säg att jag kommer att lägga ner min jakt på en dyr klocka. Ska jag bli SÄMRE behandlad och pungslås på pengar för att jag bär en "fin" klocka så får det vara.
 

Aboynamedsue

Patek
2-Faktor
Det var väl i dyraste laget, men klart deras jobb inte är gratis (om man inte är en återkommande kund). Spelar ingen roll vilket märke det är.

Om det blir repor så förväntar ni väl er "skadestånd"? Om man då inte betalat någonting för arbetet så vore det ju bättre för affären att bara tacka nej till jobbet direkt.
Fast i det här fallet var ju klockan under garanti. Då tycker jag nog att man kan förvänta sig att få skruven åtgärdad kostnadsfritt hos AD.
I annat fall håller jag med om att man nog ska vara beredd att betala en slant för arbetet.
 

cornil

Cartier
Bumpar den här gamla godingen med en fråga som är lite OT. Är det någon som vet ungefär vad nya länkskruvar kostar till en Tudor Black Bay?
 
Topp