• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

3:e klocka, blir inte klok.

Perkf

Omega
Hej igen.. delar jag lite funderingar.. jag är ute efter en 3:e klocka vilka rekommendationer har ni? hur skulle ni tänka?
Jag är helt ny i branschen. Klockorna jag är idag är inga märkvärdiga ur i den meningen. jag har en seiko skx007 och
orient bambino v3

Klockor jag tittar på har varit SEIKO Automatic Alpinist SARB017, SEIKO Automatic SARB065, Seiko Sumo SBDC003,
Certina DS 1 Automatic Day-Date, Tissot Visodate, eller skall man slå till på ngt dyrare? eller ett vintage ur.
hur skulle ni gå vidare ? jag har kanske inte den största av budget just nu, men en 10K kan det väl få bli.
/P
 

Vesper

Rolex
Hej igen.. delar jag lite funderingar.. jag är ute efter en 3:e klocka vilka rekommendationer har ni? hur skulle ni tänka?
Jag är helt ny i branschen. Klockorna jag är idag är inga märkvärdiga ur i den meningen. jag har en seiko skx007 och
orient bambino v3

Klockor jag tittar på har varit SEIKO Automatic Alpinist SARB017, SEIKO Automatic SARB065, Seiko Sumo SBDC003,
Certina DS 1 Automatic Day-Date, Tissot Visodate, eller skall man slå till på ngt dyrare? eller ett vintage ur.
hur skulle ni gå vidare ? jag har kanske inte den största av budget just nu, men en 10K kan det väl få bli.
/P
För 10k bör du kunna hitta en begagnad Lognines Legend Diver passar till det mesta :)
 

Camo00

Patek
10k räcker ju till allt möjligt kul, så börja med att bestämma vad som lockar mest. Mögelvintage, nyare beggat?
 

Gäspande_Skorpan

KS Explorers Club
2-Faktor
Vad är det för något som får det att kittla för dig? Dress-ur eller sportklocka? Stål eller titan? Mekanisk eller batteridriven?

Börja där, sen blir det lättare!
 

Perkf

Omega
Mekaniskt är jag ute efter är nog inte helt säker på om jag vill ha en dressur, jag vill ha en klocka som jag kan ha både till vardags och till fest..
 

Aboynamedsue

Patek
2-Faktor
Är det dykare du är ute efter så är ju Oris 65 en möjlig kandidat

Oris-Divers-Sixty-Five-3.jpg
 

SSL

Audemars
Spana, läs, dröm. Hitta det du vill ha istället för att låta andra bestämma åt dig.
 

månljus

Panerai
Mekaniskt är jag ute efter är nog inte helt säker på om jag vill ha en dressur, jag vill ha en klocka som jag kan ha både till vardags och till fest..
Då hade jag valt Certina DS. Riktigt bra vardagsklocka som även fungerar till fest. Finns läderband att köpa till om man vill det.
 

Xalle

Audemars
2-Faktor
Sarb17 är bra grejer tycker jag personligen. Sen har du ju även Padi som kommer inom kort även den med inhouse!
image.jpeg

(Stulen bild www )
Sen har jag på sistone snöat in på Omega Dynamic Chronograph sjukt opopulär modell, men som jag tycker är talande och bra pris.
 
Senast ändrad:
Topp