Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

3 nya klockor på gång!

Diskussion i 'Diskussion' startad av Jakob B, 7 maj 2015.

1. Jakob B
    Trådstartare

Jakob B Bonde

Från:
    Kalmar
    Hejsan nu söker jag eran expertis! [emoji2]

Fick igår ett sms av min far att han hade hittat 3 klockor som under en längre tid bara samlat dam i en gammal låda, självklart blev jag exalterad som de barn jag är och blev inte besviken, då det bara är jag i familjen som har ett intresse för klockor så blev de en glad överraskning när jag fick dem här bilderna

Så nu undrar jag helt enkelt om ni vet lite mer om dessa ur? Omegan är av störst intresse :)

Tack på förhand

Affe, Grafton, Simpatico och 4 andra gillar detta.
  2. Sorubim

Sorubim Biskop

Den Tissoten såg lite annorlunda ut. Texten "Swiss Pack" på boettlocket verkar vara ett litet mysterium.
    Ett bloginlägg om en likadan fast med svart tavla:
    http://www.horologycrazy.com/2011/01/tissot-pr50-atollo-diver.html

Och någon på WUS kontaktade tydligen Tissot angående texten på boettlocket (samma text fast på en annan modell) och fick det här svaret:
    "The inscription Swiss Pack has probably been added as an engraving, it is hard to tell."
    Från den här tråden på WUS: http://forums.watchuseek.com/f62/tissot-ballade-swiss-pack-caseback-763550.html

Ditt exemplar ser ju väldigt välbevarat ut. Kul. :)

3. Jakob B
    Trådstartare

Jakob B Bonde

Från:
    Kalmar
    Tack så mycket, ja Tissoten verkar vara i bra skick annat är de kanske med omegan å certinan men efter lite googling så har jag iaf listat ut att det är ett Omega cal. 1481 urverk samt att klockan är från ca 1971

(Hittade ett lite bättre exemplar på eBay)

MariaE gillar detta.
  4. yonsson

yonsson Kikuchiyo Kobra Kai

Från:
    GBG
    Vad har omegamodellen för namn/ref nr? Ascool ju! Väldigt lik Oyster Quartz.

Jakob B och MKRGG gillar detta.
  5. Jakob B
    Trådstartare

Jakob B Bonde

Från:
    Kalmar
    Sitter och letar igenom omegas vintage lista nu, återkommer inom kort med ref nr osv yonsson

yonsson gillar detta.
  6. Donkii

Donkii Catch me if you can!

Från:
    Östersund

Oftast ommålade tavlor från denna säljare. Ser ut att vara så på den ovan också.

7. yonsson

yonsson Kikuchiyo Kobra Kai

Från:
    GBG
    Bytta visare också, eller rättare sagt inte likadana som i första i lägget.

8. rogart-63

rogart-63 Biskop

Från:
    Vettet.
    Visarna är rätt på båda två . Kanske kan tavlan vara omålad på den undre . Den undre är från 70-71 skulle jag tippa på . Den som Jakob B har fått av sin far är en sån här .http://www.old-omegas.com/pics/catuk72/p16.jpg

Jakob B, yonsson och Grafton gillar detta.
  9. Jakob B
    Trådstartare

Jakob B Bonde

Från:
    Kalmar
    Ja den tavlan ser ut att vara lite för bra för att vara sann, men den ger iaf en bild på hur den såg ut som "ny".

10. Bassman

Bassman Friends of KS

Certinan är ju hur cool som helst....

Jakob B gillar detta.
  11. Jakob B
    Trådstartare

Jakob B Bonde

Från:
    Kalmar
    Bilduppdatering..

steffe gillar detta.
Mårtenssons ur Brookfield