• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

3000-inlägg.. Måste man ha tävling då också?

Ricrob

Patek
Lätt! En riktig egotrippstävlingdeluxe!

Inget fancy-pancy, allt du behöver göra är att komma på den perfekta klockan för just MIG och förklara varför.
Deadline: idag måndagen den 12/8 kl 16:00.

Vinsten är en orange keps från Doxa. Oanvänd men ngt missfärgad efter att den legat ihop med en svart keps.
Snor andheg's bild (hoppas det är ok?), för jag pallar inte rota fram min och fota nu, kanske i morgon..? ;)

9bQ6P5b.jpg


Shoot!
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Nu kommer svaret, efter noga funderande och övervägande.... Nästa naturliga steg för dig är självklart... Stålapa! Lagom (44 mm) stor för dig, stål är ju din rätta färg ;), inte vintage, vit urtavla, länk och gummi för sommarvariation.

Typ en sån här AP ROO med metallring. Tänk dig den med gummi på sommaren, BOOOM :)

Ps. Tack på förhand för kepsen, gillar verkligen den jag vann förut ;)

 

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Inte svårt alls.. Du har testat Omega, du har testat Bratte och Rolle. Du vet att du ska ha en Panerai nästa gång. Skit samma vilken!!!
Såg Expendables 2 igår och det var några bra bilder på Stallones underarmar med en Panna på. Tänkte på dig då!
Jag kan hämta kepan i nästa vecka..
 

andheg

Rolex
2-Faktor
Lätt! En riktig egotrippstävlingdeluxe!

Inget fancy-pancy, allt du behöver göra är att komma på den perfekta klockan för just MIG och förklara varför.
Deadline: idag måndagen den 12/8 kl 16:00.

Vinsten är en orange keps från Doxa. Oanvänd men ngt missfärgad efter att den legat ihop med en svart keps.
Snor andheg's bild (hoppas det är ok?), för jag pallar inte rota fram min och fota nu, kanske i morgon..? ;)

9bQ6P5b.jpg


Shoot!
Bra där:)
 

JohanHLM

Rolex
Inte svårt alls.. Du har testat Omega, du har testat Bratte och Rolle. Du vet att du ska ha en Panerai nästa gång. Skit samma vilken!!!
Såg Expendables 2 igår och det var några bra bilder på Stallones underarmar med en Panna på. Tänkte på dig då!
Jag kan hämta kepan i nästa vecka..
Alla modebloggare kommer tro att 47mm är en damodell när den sitter på Ricrobs handleder :)
Lägger för övrigt min röst på en IWC Big Ingenieur!
 

Ricrob

Patek
Nu kommer svaret, efter noga funderande och övervägande.... Nästa naturliga steg för dig är självklart... Stålapa! Lagom (44 mm) stor för dig, stål är ju din rätta färg ;), inte vintage, vit urtavla, länk och gummi för sommarvariation.

Typ en sån här AP ROO med metallring. Tänk dig den med gummi på sommaren, BOOOM :)

Ps. Tack på förhand för kepsen, gillar verkligen den jag vann förut ;)

Bra svar och snyggt jobbat men sorry, den där rockar inte min båt på en äga-nivå.


Den coolaste Omegan. The Speedsonic!



Bara för man måste ha minst ett stämgaffelverk i samlingen!
Jävligt cool och udda fågel! För udda kanske.. ? Eller bara för vintage.


Inte svårt alls.. Du har testat Omega, du har testat Bratte och Rolle. Du vet att du ska ha en Panerai nästa gång. Skit samma vilken!!!
Såg Expendables 2 igår och det var några bra bilder på Stallones underarmar med en Panna på. Tänkte på dig då!
Jag kan hämta kepan i nästa vecka..

En Panna blir det säkert på kul ngn gång men tyvärr Ricvin, ingen keps för den! ;)


Alla modebloggare kommer tro att 47mm är en damodell när den sitter på Ricrobs handleder :)
Lägger för övrigt min röst på en IWC Big Ingenieur!

Här har vi en som tänkt till och vet vad som rockar! Av de förslag som kommit in känns denna mest "vill ha" just nu iaf, så grattis JohanHLM! PM'a din adress vettja!
 

JohanHLM

Rolex
Tjoho!!!

Då blir det till att sälja Pannan och leta upp en klocka som matchar kepsen.
Lägger ett PM med adressuppgifter.
 
Topp