• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

31 år emellan – samma serie. Var det bättre förr även för oss som gillar Breitling? Rösta!

Farfar eller sonson, vem är familjens boss?

  • Gamle farfar såklart!

    Röster: 84 64.1%
  • B01, nytt är det som gäller!

    Röster: 31 23.7%
  • Ingetdera, dina Breitlings är inte boss över något!

    Röster: 16 12.2%

  • Totala väljare
    131

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Matta Chronomater med 31 års skillnad.

Nya "B01" AB0110 Flying Fish 2015 med Breitling 01 inhouse-verk VS. Chronomat anno 1984, ref 81950 med högljutt Valjoux 7750. Den 349:e tillverkade Chronomaten sedan Sicuras Ernest Schneider tog över företaget. Vem är Chronomat-bossen? Sprucket sunk eller nytt flash?

IMG_6687_zpsjjr8lw2u.jpg

2x_zps0etizay1.jpg

DSC_7391_zpsarhqt6nf.jpg

8_zps5nh0ymty.jpg

DSC_7450_zpslodnutcv.jpg

7_zpsximkwsi3.jpg

DSC_7327_zpszewbzi20.jpg
 

Camo00

Patek
Den gamla står sig riktigt bra! :)
Men många andra Brattar från 80-90 är ju skräp, både kvalitets- och designmässigt, så överlag var det väl inte bättre förr på Breitlingfronten..?! :)
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Den gamla står sig riktigt bra! :)
Men många andra Brattar från 80-90 är ju skräp, både kvalitets- och designmässigt, så överlag var det väl inte bättre förr på Breitlingfronten..?! :)
Jag tycker många från den tidiga "nya perioden" har sin charm. Rent urverksmässigt har de kört bra saker från ETA, Valjoux och Lemania. ESA och Miyota på kvartsarna. Just kvartsarna är väl de som inte hållit jättekvalitet alla gånger, men livslängden på elektronik är ju också kortare generellt.
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
gubben. Pågen känns lite för mycket bing bling och för stor. enligt mig.

Vilken är din favorit?
Jag gillar ufo-formade boetterna på 80/90-tals chronomat. Svårt att säga, båda har sin charm men måste jag välja väljer jag den gamla för själens skull. Dessutom älskar jag ljudet från 7750. Caliber 01 må vara bättre, men ändå. :)

Sen kan jag tillägga att den gamla gör sig såååå mycket bättre i verkligheten än på bild faktiskt.
 

Nicbex

Audemars
2-Faktor
Har tyvärr extremt svårt för i princip allt Breitling producerar men jag röstar, bortsett från storleken, på den nya. Jag gillar att indexen skapar en fyrkant :)
 

plattfot

Rolex
Gamla Chronomater (allt är relativt) är klockhistoria och någon har talat om för mig att Sverige under mitten av nittotalet var Breitlingtätast (per capita) i världen.
Jag röstade, föga förvånande, på gammalt mög.
 

ScubaKing

Audemars
Skulle du jämfört med en GT från 90-talet skulle jag lätt säga den äldre versionen. Mellan dem du visade är det tveksamt. Den äldre är lite tråkig och rätt sliten mot den nya. Jämför med denna i stället. Detta är enligt mig Breitlings snyggaste Chronomat någonsin. Färgen på tavlan kan diffa, älskar den lilla lysdioden i stället för dem massiva som finns i dag och tar över hela klockan som en stor måne....

IMG_1226Large.jpg
 
Topp