• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

34 mm Rolex som alfahanne?

jerka2.0

I can Jive!
Friends Of KS
2-Faktor
Klart man kan,
Jag tjuvprovade frugans date igår men jag tycker nog ändå det känns lite liten på mig själv.
/j
image.jpg
image.jpg
 

JesperO

Rolex
Ok, jag fyller på med en lågmillimetrare till... det är viss själ i de däringa mindre...



men den här blev för liten... då får knappt ligga alls (och då är jag redan gift)...

 

paradis

Audemars
Att det är vackert på bild , YES. eftersom man inte ser, vilken storlek det är. Annars 36mm , för mig är ,som det så vackert heter, Unisex. Jag skulle aldrig ha 34mm klocka på mig.:facepalm: Det blir för litet..............
 

CapTaiN-MiFFo

Konnäsör
2-Faktor
Bära eller brista. En Date beställd..................och en DJ, då kan jag bejaka alla mina sidor:D Återkommer med bildresultat. Återigen, skitsnygga klockor i tråden, tack för att ni delar med er, och fyll gärna på ni som är nyanlända.
 

UNO

Panerai
ett högt och otvunget JA !

Glöm alla teorier om grova handleder.
Skelettets omkrets skiljer mellan stora och små individer, visst men det sitter inte några muskler att tala om på handleden och då kan det bara vara....
.
.
.
.....fett !
34 mm Air-King är Rolex mest klassiska ur som fungerar till allt utom dykning , turistsnorkling går dock bra.
 

Boris Balkan

Fark you!
Jag får väl sticka ut lite då. Jag ser inget fel med att andra bär 34mm, men för mig är det för litet, och då är jag ändå ingen stor fan av over size. Om du funderar på att köpa något så tycker jag definitivt att du bör prova den noga innan.

Jag håller med. Min 34mm Seamaster Deville får ingen handledstid alls längre. 36 mm är minimum.
 
:woot:

Mycket beklämmande. Som Norrlänning ser man sig per automatik som alfahanne lång bort från sörlänningarnas östrogena leverne, och när man får en sådan kommentar över sig så känns det som att hela ens värld rasar.

Då köpte jag en Breitling Super Avenger 48mm istället och under tiden som jag hade den så fick jag inga frågor om det var en damklocka iaf. :D
 

CapTaiN-MiFFo

Konnäsör
2-Faktor
:woot:

Mycket beklämmande. Som Norrlänningen ser man sig per automatik som alfahanne, och när man får en sådan kommentar över sig så känns det som att hela ens värld rasar.

Då köpte jag en Breitling Super Avenger 48mm istället och under tiden som jag hade den så fick jag inga frågor om det var en damklocka iaf. :D
End of discussion :)


Sent from my iPhone using Tapatalk
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Klart allt funkar... men 34 mm funkar bäst som ett rent dressur, men på en allround-/sport-/vardagsklocka föredrar jag 36-40,5 mm :)
 
Topp