• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad 3st ryssar säljes: info-bump och prisbump 15/3, bildbump o prisbump 26/3

lekingofkings

Omega
2-Faktor
Hej!

3st ryssar säljes.
Uppdatering 15/3: Läste igenom denna tråd https://klocksnack.se/threads/vintage-vostok-komandirskie-en-guide.67422/ och kom således fram till att givetvis inte alla tre klockorna är Vostok Komandirskie som jag tidigare angivit.
Uppdatering 18/3 och 19/3: Får reservera mig till att det där med radium kanske inte stämmer. Fick inte något utslag på någon av klockorna när jag mätte igen 18/3, men vet heller inte om den använda utrustningen är tillförlitlig.


Jag börjar rensa bort en del, så därför får radium-ryssarna (bara uppmätt på en i och för sig) gå. Samtliga vridringar går att vrida, (om än lite trögt) utan klickljud. Samtliga 18mm mellan luggarna.
Självklart retur om beskrivningen är felaktig, annars nej. Vill du ha rekad frakt får du lägga till. Byten? Nej, tack. F2F kan troligen ordnas på sträckan Norrköping-Linköping. Betalning till swish eller banköverföring.
Har du frågor, synpunkter på annonsen, eller vill ha fler bilder så hör av dig med ett PM.

Bild 1-2 Vostok Admiralskie SÅLD!
Går OK och byter datum som den ska. Exakt avvikelse ej mätt. Glaset har ett par fläckar, boetten lite sliten. Kommer på billigt svart fusk-lädernato. Ca 38mm mätt rakt över horisontellt mitt på klockan, bredare på andra ställen. Service-historik okänd. tidigare 300SEK nu 175SEK inkl frakt inom Sverige
IMG_5679.jpg

IMG_5680.jpg

Bild 3-7 Vostok ??? SÅLD!
Går OK och byter datum som den ska. Exakt avvikelse ej mätt. Kommer på slitet svart nato. Ca 38mm ex krona. Service-historik okänd. tidigare 300SEK 175SEK nu 125SEK inkl frakt inom Sverige
IMG_5681.jpg
IMG_5682.jpg


IMG_0079.jpg


IMG_0083.jpg

IMG_0086.jpg

Bild 8-12 Vostok Komandirskie SÅLD!
Fortar sig med 10-15 minuter per dygn, men byter datum som den ska. Sliten boett, som främst syns på baksidan. Kommer på billigt brunt fusk-lädernato. Ca 37mm ex krona. Service-historik okänd. tidigare 250SEK 150SEK nu 100SEK inkl frakt inom Sverige

IMG_5677.jpg
IMG_5678.jpg


IMG_0072.jpg

IMG_0074.jpg


IMG_0077.jpg


Tack för annonsplatsen KS!

Väl mött!

/Björn
 
Senast ändrad:
Topp