• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

40års present till mig själv

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Jag vet. Men du hoppas också på en ;-)

Måste klämma på en MM300 också. Den är väl något mindre...

Edit: Dessutom blev de så här stora ganska nyligen. Historiskt sett var ju många runt 40mm
IMG_8600.JPG

Stämmer inte med SEIKO. :)
Både 6215 (1967) och 6159 (1968-1969) är 44mm.
 

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
sbgx083 har samma case som sbgv019g (och har svart tavla). Dock ingen glasbaksida, det är det bara sbgv019g som har, precis som @yonsson sa. Om jag inte missminner mig har han även skrivit en recension om sbgx083...
IMG_0591 (2).JPG

Här är ett smakprov på sbgv019g, med en glasbaksida som endast jag ser ;)
 

Case

Panerai
Kul! Tavlan är riktigt mysig på den där!
Den är fantastisk. Diskret, men med liv och karaktär. Jag var lite rädd för att klockan skulle kännas för blingig. Polerade delar på länken, bra finish på index och med sun burst etc. Men den ger ett ganska sportigt intryck på armen faktiskt.

AR'en är i klass med Sinn och den har inte något färgat skimmer. Helt transparent, hög klass. Comotex-finishen verkar också vara grym. Det finns inga hairlines, helt otroligt. :)

Slutligen är passformen den bästa jag haft på den här storleken av klocka. Boettformen smiter åt mina smala handleder och länken är riktigt skön. Den kan rassla lite, vilket inte är konstigt när det är fem separata delar i varje länkbit.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Den är fantastisk. Diskret, men med liv och karaktär. Jag var lite rädd för att klockan skulle kännas för blingig. Polerade delar på länken, bra finish på index och med sun burst etc. Men den ger ett ganska sportigt intryck på armen faktiskt.

AR'en är i klass med Sinn och den har inte något färgat skimmer. Helt transparent, hög klass. Comotex-finishen verkar också vara grym. Det finns inga hairlines, helt otroligt. :)

Slutligen är passformen den bästa jag haft på den här storleken av klocka. Boettformen smiter åt mina smala handleder och länken är riktigt skön. Den kan rassla lite, vilket inte är konstigt när det är fem separata delar i varje länkbit.
"Super clear coating" på glaset, riktigt bra!
Kul att du är nöjd!
 

Case

Panerai
"Super clear coating" på glaset, riktigt bra!
Kul att du är nöjd!
Nöjd är jag, men det känns som att den inte är den definitiva tyvärr. Jag saknar lumen och den känns lite stor. Aaaaargh, att det ska vara så jäkla svårt alltså :mad:

Skulle vilja få tag på en SBGF 021/019 tror jag....
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Nöjd är jag, men det känns som att den inte är den definitiva tyvärr. Jag saknar lumen och den känns lite stor. Aaaaargh, att det ska vara så jäkla svårt alltså :mad:

Skulle vilja få tag på en SBGF 021/019 tror jag....
Man blir aldrig 100% nöjd, så är det bara. :D
 
Topp