• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

40-åring med sikte på nytt(paketöppning)......

Selvedge

Rolex
.....då jag sålde min förra i juni 2015 har siktet varit inställt på att äga en sådan igen. Tycker att det är den ultimata klockan, passar till allt och håller för allt och kommer göra så i 40 år till! Då slog mig tanken att plocka ut en ny i 40-års present, problemet 9 månader bort! Gick in till Fredrik på Engströms i Jönköping och förklarade mitt problem! Inga konstigheter vi håller en till dig(wow)! Idag var det dags.
image.jpeg
Hängde på låset....
image.jpeg
behövde korta länken lite(fixade Gustav galant) fortsatte med gott snack och kaffe(blev erbjuden skumpa med hade med mig bilen)

Vad blev det då...
image.jpeg
grym känsla när certet aktiveras med 40-årsdagen på certet..
image.jpeg
det blev en 116610ln........
- 40 mm oyster
- 904l stål
- bezel med cerachrom insert i keramik
- skruvad krona med triplock
- safirglas med cyklop över datumet
- kaliber 3135
- cosc specad till -2/+2/dag
- oysterlänk med glidelock

Är grymt nöjd och första nyköpet...
image.jpeg
Tack för grym service(ni vet vilka ni är)!
image.jpeg

Nu dags för lunch 343möh
image.jpeg

Nu till frågan ska plasten vara kvar??
image.jpeg

Ikväll så hen få följa med på konsert(Miriam bryant)........blir nog en riktig bra 40-årsdag detta!!

Ha de gott därute...
 

tissoter

Audemars
.....då jag sålde min förra i juni 2015 har siktet varit inställt på att äga en sådan igen. Tycker att det är den ultimata klockan, passar till allt och håller för allt och kommer göra så i 40 år till! Då slog mig tanken att plocka ut en ny i 40-års present, problemet 9 månader bort! Gick in till Fredrik på Engströms i Jönköping och förklarade mitt problem! Inga konstigheter vi håller en till dig(wow)! Idag var det dags.
image.jpeg
Hängde på låset....
image.jpeg
behövde korta länken lite(fixade Gustav galant) fortsatte med gott snack och kaffe(blev erbjuden skumpa med hade med mig bilen)

Vad blev det då...
image.jpeg
grym känsla när certet aktiveras med 40-årsdagen på certet..
image.jpeg
det blev en 116610ln........
- 40 mm oyster
- 904l stål
- bezel med cerachrom insert i keramik
- skruvad krona med triplock
- safirglas med cyklop över datumet
- kaliber 3135
- cosc specad till -2/+2/dag
- oysterlänk med glidelock

Är grymt nöjd och första nyköpet...
image.jpeg
Tack för grym service(ni vet vilka ni är)!
image.jpeg

Nu dags för lunch 343möh
image.jpeg

Nu till frågan ska plasten vara kvar??
image.jpeg

Ikväll så hen få följa med på konsert(Miriam bryant)........blir nog en riktig bra 40-årsdag detta!!

Ha de gott därute...
GRATTIS!
 

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
Grattis på födelsedagen och bra klocka att få/köpa på denna dag. Den lär hålla i 40 år och dessutom bra arvegods då! :D
 

alfgren

Rolex
2-Faktor
.....då jag sålde min förra i juni 2015 har siktet varit inställt på att äga en sådan igen. Tycker att det är den ultimata klockan, passar till allt och håller för allt och kommer göra så i 40 år till! Då slog mig tanken att plocka ut en ny i 40-års present, problemet 9 månader bort! Gick in till Fredrik på Engströms i Jönköping och förklarade mitt problem! Inga konstigheter vi håller en till dig(wow)! Idag var det dags.
image.jpeg
Hängde på låset....
image.jpeg
behövde korta länken lite(fixade Gustav galant) fortsatte med gott snack och kaffe(blev erbjuden skumpa med hade med mig bilen)

Vad blev det då...
image.jpeg
grym känsla när certet aktiveras med 40-årsdagen på certet..
image.jpeg
det blev en 116610ln........
- 40 mm oyster
- 904l stål
- bezel med cerachrom insert i keramik
- skruvad krona med triplock
- safirglas med cyklop över datumet
- kaliber 3135
- cosc specad till -2/+2/dag
- oysterlänk med glidelock

Är grymt nöjd och första nyköpet...
image.jpeg
Tack för grym service(ni vet vilka ni är)!
image.jpeg

Nu dags för lunch 343möh
image.jpeg

Nu till frågan ska plasten vara kvar??
image.jpeg

Ikväll så hen få följa med på konsert(Miriam bryant)........blir nog en riktig bra 40-årsdag detta!!

Ha de gott därute...
Har du tänkt sälja klockan inom ett par månader? Annars av med plasten, det är ju din klocka. Varje repa påminner sedan om något du gjort.

Är man flipparsjuk har jag viss förståelse för att man lämnar den ett tag.
 

Nicke L

Audemars
2-Faktor
Grattis på dagen och till en klassiker! Jag gjorde liknande på min 40-årsdag....reste till Göteborg och kom hem med en 16610LV
 

BCKSTRM

Rolex
Grattis!
Behåll plasten om du vill! Ett jävla tjat om plast hit och plast dit... Den blir ju inte mindre användbar för att plasten är på.
 
Topp