• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

40-åring med sikte på nytt(paketöppning)......

xTZ

Cartier
Grattis till en tidlös klassiker som kommer va perfekt i minst 40år till!
Och även grattis på födelsedagen!! :)
Till din fråga. Av med plasten såklart och kör bara kör!!!
 

BCKSTRM

Rolex
Jo, det är skämmigt och pinsamt att behålla plasten på! :pompus:
Må vara sant. Dock tycker jag man ibland ser annonser där det står "en del plast kvar" eller "precis tagit bort plasten" på en två månader gammal klocka där samma snubbe skrikigt högt att klockan ska användas och att han minsann har sin Rolex som beater. Det är fjantigt imo. Tycker man får göra som man vill, och det är helt ok att tycka det är löjligt att ha plasten kvar, men då ska man fan ta bort den själv också... ;)
 

jarrebarre99

Patek
2-Faktor
.....då jag sålde min förra i juni 2015 har siktet varit inställt på att äga en sådan igen. Tycker att det är den ultimata klockan, passar till allt och håller för allt och kommer göra så i 40 år till! Då slog mig tanken att plocka ut en ny i 40-års present, problemet 9 månader bort! Gick in till Fredrik på Engströms i Jönköping och förklarade mitt problem! Inga konstigheter vi håller en till dig(wow)! Idag var det dags.
image.jpeg
Hängde på låset....
image.jpeg
behövde korta länken lite(fixade Gustav galant) fortsatte med gott snack och kaffe(blev erbjuden skumpa med hade med mig bilen)

Vad blev det då...
image.jpeg
grym känsla när certet aktiveras med 40-årsdagen på certet..
image.jpeg
det blev en 116610ln........
- 40 mm oyster
- 904l stål
- bezel med cerachrom insert i keramik
- skruvad krona med triplock
- safirglas med cyklop över datumet
- kaliber 3135
- cosc specad till -2/+2/dag
- oysterlänk med glidelock

Är grymt nöjd och första nyköpet...
image.jpeg
Tack för grym service(ni vet vilka ni är)!
image.jpeg

Nu dags för lunch 343möh
image.jpeg

Nu till frågan ska plasten vara kvar??
image.jpeg

Ikväll så hen få följa med på konsert(Miriam bryant)........blir nog en riktig bra 40-årsdag detta!!

Ha de gott därute...

Dubbelt grattis!
 

Wiliamo

Panerai
Vilken feel good-tråd en fredag som denna! Ett riktigt stabilt och tidlöst val med en sub-c, tror inte du kommer ångra dig en sekund :) och tack för en härlig post med bilder och utförligt berättat, riktigt roligt!
 

Cliff

Panerai
2-Faktor
.....då jag sålde min förra i juni 2015 har siktet varit inställt på att äga en sådan igen. Tycker att det är den ultimata klockan, passar till allt och håller för allt och kommer göra så i 40 år till! Då slog mig tanken att plocka ut en ny i 40-års present, problemet 9 månader bort! Gick in till Fredrik på Engströms i Jönköping och förklarade mitt problem! Inga konstigheter vi håller en till dig(wow)! Idag var det dags.
image.jpeg
Hängde på låset....
image.jpeg
behövde korta länken lite(fixade Gustav galant) fortsatte med gott snack och kaffe(blev erbjuden skumpa med hade med mig bilen)

Vad blev det då...
image.jpeg
grym känsla när certet aktiveras med 40-årsdagen på certet..
image.jpeg
det blev en 116610ln........
- 40 mm oyster
- 904l stål
- bezel med cerachrom insert i keramik
- skruvad krona med triplock
- safirglas med cyklop över datumet
- kaliber 3135
- cosc specad till -2/+2/dag
- oysterlänk med glidelock

Är grymt nöjd och första nyköpet...
image.jpeg
Tack för grym service(ni vet vilka ni är)!
image.jpeg

Nu dags för lunch 343möh
image.jpeg

Nu till frågan ska plasten vara kvar??
image.jpeg

Ikväll så hen få följa med på konsert(Miriam bryant)........blir nog en riktig bra 40-årsdag detta!!

Ha de gott därute...
Enormt stort grattis till fin klocka och på 40års dagen.
 

N.Bathes

Cartier
Såå Snygg!!!!
FörStår du är glad
Du kommer bara att tänka på klockan på konserten....
Bättre sitta hemma med ett glas vin och stirra på Suben?....
 
Topp