• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

40-årspresent till frun. Alternativ till Rolex.

Rholm

Cartier
Jag har liknande bekymmer och jag har smygkollat på Grand Seiko, har ingen modell att hänvisa till tyvärr.......
Tänkte också på en klassisk Rolex först men roligare med under radar prylar.
Lycka till
 

Jolly

Cartier
image.jpeg


En av de klart snyggaste damklockorna! Cartier Ballon Bleu :)

Min fästmö har ballon bleu 36mm gillar den starkt!
 

Jimpa

Panerai
Fin present! Tycker du är rätt ute om du är på jakt efter en vanlig boett. Rolex är så mycket mer än en klocka. Hoppas på få se bild sen , skitroligt när min fru fick sin Rolex utav mig . Helt chockad och genuin glädje. Fantastiskt minne. Lycka till :)
 

BlindAnders

Breitling
2-Faktor
Jag köpte en 14060 till min väldigt finlemmade hustru. Hon var tveksam till en början men väldigt nöjd nu några år senare. Riktigt snyggt med en sub och bilhandlarhäng på en kvinna. Det är mitt tips.
 

Urfunktion

Cartier
2-Faktor
Fru = kvinna = quartz ? typ 9 av 10 vill ha q
Köpte en 37 mm Tag Heuer med vit keramik till min fru.
Vit keramik var prio framför termokompenserat.
Quartz eller mekanisk spelar mindre roll. Jag tror att första servicen får ingå i presenten helt enkelt (utanför budgeten).
 

Urfunktion

Cartier
2-Faktor
Träffade en kund häromdagen som hade en SS Royal Steel 32 mm.
Den var riktigt fin
Hänger upp mig lite på det runda datumfönstret.

Den är fin. Jag valde mellan den och Aqua Terra 150m 30mm till min fru eftersom jag (själviskt nog) är allergisk mot det lilla runda datumfönstret.
Jag har inga större problem med cyclops, även om jag själv har valt två Rolex utan datum. Jag har haft en AT 38,5 och det var en trevlig klocka. Hade egentligen tänkt något större än traditionell damstorlek (utan att det blir för stort, svår balansgång). Ska kolla om denna fortfarande finns i den aktuella kollektionen.
 
Topp