• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

5-10K

Moody

Rolex
Hej, kommer få lite pengar snart och vill veta vilken den bästa klockan är mellan 5-10K kan möjligtvis lägga till någon tusenlapp :)
Edit: Helst dykare. Nytt eller begagnat spelar inte så stor roll! Helst inget över 43 och inget under 39 :)
 
Senast ändrad:

Michael.

Rolex
Seiko har många fina dykare i det pris spannet, kan aldrig gå fel med Seiko..
Alternativt Longines legend diver/ hydroconquest... eller Oris aquis / sixtyfive.
 

Michael.

Rolex
Beggad black bay, omega smp.
Ny, fortfarande Oris skulle jag gå på.
Kolla watchfinder på uret.se, ställ in prisklass och specifikationer och se vad du gillar.
 

engst

Cartier
Du har redan fått bra förslag, och här är ett till: En ny Marathon TSAR* (med frakt) kostar på ebay under 7.000 från pålitlig säljare (kollade just). Mycket svårslagen kvalitet (och coolhet) per krona tycker jag. Lägg annars upp en annons på forumets köpdel, så hittar Du den snart begagnad för ca 3.000, och kan om Du vill fortsätta samla till en dyrare klocka utan att ha tappat tempo nämnvärt!

*) TSAR är quartz, finns en något dyrare variant som är automatisk och kallas GSAR.
 
Senast ändrad:

Jokkmokkswe

Cup of Jawa
2-Faktor
En Longines HC, för att stilla hungern. Självklart beggad så du får utrymme för att spara lite extra och du slipper köpa en Oris som är lite halv trist.
image.jpg
 

Blyfot

Cartier
Oros aquis är enligt mig den dykare där du får mest för pengarna i den prisklassen, annars kan du ju alltid satsa på en Longines. Själv skulle jag rekommendera Oris aquis, väldigt mycket klocka för pengen.
 
Topp