Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

5:e gången gillt!

Diskussion i 'Diskussion' startad av Ninen79, 28 januari 2013.

1. Ninen79
    Trådstartare

Ninen79 Biskop

Från:
    Stockholm
    Jag har sålt/köpt denna modellen för 5:e gången och senast i lördags...igen :shock: fattar inte varför jag älskar denna klockan så mycket men samtidigt "hatar" den för att den är lite för mycket av "Handels högskolan" examenspressent :D under -90 och -00 talet :lol:
    Har ni också haft klockor som ni "hatar" men samtidigt inte kan leva utan? :D

2. theargonaut

theargonaut Friends of KS

Från:
    Sthlm
  3. Ninen79
    Trådstartare

Ninen79 Biskop

Från:
    Stockholm
    Crazy är bara förnamnet :lol: Min sambo tycker iallafall att jag är galen som köpt/sålt så många gånger just av den modellen.

4. Pleximannen

Pleximannen Stadsbo

Den är svår den där. Har alltid haft nån form av hatkärlek till just den Seamastern. Jag har aldrig ägt ett ex
    men den har alltid känts som en ikon. När det begav sig för min del för ca 12 år sedan så
    blev det en Speedy Pro - en Sub var i dyraste laget och väntelistan låg runt 2 år... kunde blivit
    en Seamaster men Speedmastern kändes iaf då aningen roligare för min del. Fanns nog ingen djupare
    anledning. Det bara blev så. Men visst förstår jag vad du menar. Känns som att, för 30-35 år sedan
    så hade Submariner 5513 den rollen men motsvarigheten har väl blivit i dyraste laget nu...

5. slimjim

slimjim Rösten från Bro

Man saknar inte kon förens båset är tomt brukar de säga. Tycker att det passar här. Skönt ändå att göra vändan 5ggr.

6. Asplund

Asplund Friends of KS

Från:
    Förorten
    Har gjort tre vändor med den där ;D

7. calzone

calzone Biskop

Snygg, Hur stor är automatarn utan krona ?

8. Asplund

Asplund Friends of KS

Från:
    Förorten
    36 eller 41 dvs samma som quartz.

9. leben

leben El Patrón

Har en exakt likadan. SMP Automatic från -97. Nu ljusblå :)

Säljs aldrig. :D

10. Den är helt okej, vet inte om jag personligen skulle köpt tillbaka den 5ggr bara -det känns rätt sjukt.... :shock:

Mårtenssons ur Brookfield