• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tillbakadragen 50-tals Kronograf 38mm Leonidas - 2650!!

D

Deleted member 1154

Guest
Då var det dags att sälja en fin Kronograf från 50-talet
Jag ska försöka beskriva den så mycket jag vet:
Märke: Leonidas , Heuer köpte Leonidas på 1960-talet
Swiss Made
Boett: tydliga slitmärken, snyggt enligt mig
Tavla: se bilder, välhållen, märke vid sekundvisaren
Visare: se bild, lysmassa inte 100 intakt
Knappar: okej och uppdrag funkar smidigt
Funktion: Klockan tickar och går, har haft den igång 1 månad nu, drar sig nån minut hit och dit (inte mer än nån minut/dygn), stör man sig på det får man göra en service,måste dras upp 1 gång per dygn, över 24h gångreserv, troligen ca 40h
Kronograffunktion: Fungerar om än lite trögt i knapparna, klockan måste också va fullt uppdragen för bästa funktion, nollställer.
Glas: Nybytt av urmakare
Rem: Svart natorem och plastrem (se bilder)
Mått: Hela 38mm, med kronan 40,3mm, höjd ca 12-13mm, bandhorn ca 18-19mm, många klockor från denna tid är 34 mm och mycket små, denna bärs upp stort för att va en äldre kronograf.
Bilder: nytagna
Servicehistorik: okänd
Pris 2455kr 2650kr 2800kr 3500kr 6500kr

 
Topp