• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

50-tals Omega Seamaster

virrooo

Audemars
2-Faktor
Lägger upp en bättre bild på min Jumbo.
Ref. 2657-3 2494. Cal 342. Daterad till 1950/51. Har blivit en favorit. Det här är min första 50-tals Seamaster men sannolikt inte den sista.
20170318_144306-01.jpeg
Vart har du hittat bandet som du har?
 

marconimotet

Vacheron
2-Faktor
Ser kalas ut :D Jag kör ett svart ödleband på min, testade peccary men dom jag har är för kraftiga och har söm, tror ett utan söm kan bli riktigt bra! Ska försöka hitta ett vettigt viklås också. Sen är den ultimata dressaren skapad :D
Tack :) Sounds like a plan! De ska ju vara tunna och ostoppade. Viklås kan bli schyst. Själv letar jag efter ett original spänne till min men det är en jäkla djungel.
 

virrooo

Audemars
2-Faktor
Tack :) Sounds like a plan! De ska ju vara tunna och ostoppade. Viklås kan bli schyst. Själv letar jag efter ett original spänne till min men det är en jäkla djungel.
Det är inte så att vi bjuder mot varandra på kaplans? :banghead:
Nej, nej, nej! Det är ett sportur inget smokingur!
Haha okej då! Men med tanke på att det andra jag har i min samling är en pogue och en sm300 så blir det mitt dressur ;) Kom med bandtips!
 

Kvisten

Cartier
2-Faktor
IMG_3593.JPG
Senaste landade idag - behöver lite jobb...men bumber och 36mm så har potential...första i guld dock...

Snyggt! Efter lite kärlek blir den nog riktigt fin. Jag skulle kostat på mig en service och ett handgjord tidsenligt ljusbrunt band.

Jag har länge varit ute efter en liknande Seamaster i 36 mm så hojta till om du bestämmer dig för att flippa :)
 

MOL

Cartier
Snyggt! Efter lite kärlek blir den nog riktigt fin. Jag skulle kostat på mig en service och ett handgjord tidsenligt ljusbrunt band.

Jag har länge varit ute efter en liknande Seamaster i 36 mm så hojta till om du bestämmer dig för att flippa :)
Bra tips m bandet - hojtar om den inte får tid på handleden
 

GulDan

Omega
2-Faktor
Jag har sökt runt, bildgooglat mm men jag hittar inte helt rätt. Kan det stämma att det är en 2849 2SC från 1956. Hittar bilder på klockor som är nästan lika men ingen som har samma tavla. Någon expert här som kan hjälpa mig?
DSC_0651.JPG

DSC_0653.JPG
 

Fredda

Breitling
Har upptäckt dom här modellerna och skulle vilja prova en men jag behöver lite hjälp att hitta ett exemplar som är ok. Om det är någon som har ett tips så får ni gärna länka men jag har tre exempel här som ni gärna får tycka till om. Svårt såklart med bara en bild men någon kanske ser direkt om det är bra eller dåligt. Gillar dom med subsekund bäst men vanliga kan funka också.

1omega.jpg
Seamaster1.jpg
Seamaster2.jpg
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Har upptäckt dom här modellerna och skulle vilja prova en men jag behöver lite hjälp att hitta ett exemplar som är ok. Om det är någon som har ett tips så får ni gärna länka men jag har tre exempel här som ni gärna får tycka till om. Svårt såklart med bara en bild men någon kanske ser direkt om det är bra eller dåligt. Gillar dom med subsekund bäst men vanliga kan funka också.

1omega.jpg
Seamaster1.jpg
Seamaster2.jpg
Ser fina ut. Är lite osäker på det tjocka typsnittet på den svarttavlade men ser ärlig ut. Frågan är vilken stil du vill ha? Kan tänka mig att de är olika prisklasser? Dessa är verk med fullrotor och boetten har ett sk snäpp-lock? Dessa sitter lite sämre på handleden än de tidigare med skruvboett.
 

Fredda

Breitling
Ser fina ut. Är lite osäker på det tjocka typsnittet på den svarttavlade men ser ärlig ut. Frågan är vilken stil du vill ha? Kan tänka mig att de är olika prisklasser? Dessa är verk med fullrotor och boetten har ett sk snäpp-lock? Dessa sitter lite sämre på handleden än de tidigare med skruvboett.
Ok så du tycker man borde satsa på en bumper istället då? Jag blev lite fundersam när jag läste att man verkligen känner och hör urverket på dom, jag brukar gilla när det går så tyst och lent som möjligt. Det här är 3 eBay-auktioner men det verkar som att subsekunderna blir klart billigare än den första.
Det är svårt att veta vad man vill ha när man knappt kan nånting om dom här små sakerna men du hade en fin på ett grönt croco-band tror jag det var längre bak i tråden, en sån skulle jag vilja hitta.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Ok så du tycker man borde satsa på en bumper istället då? Jag blev lite fundersam när jag läste att man verkligen känner och hör urverket på dom, jag brukar gilla när det går så tyst och lent som möjligt. Det här är 3 eBay-auktioner men det verkar som att subsekunderna blir klart billigare än den första.
Det är svårt att veta vad man vill ha när man knappt kan nånting om dom här små sakerna men du hade en fin på ett grönt croco-band tror jag det var längre bak i tråden, en sån skulle jag vilja hitta.
Det är bra och nyttigt att leta och följa annonser så man vet vad som kostar och att man lär sig vad man vill ha. Jag föredrar hammarverken men visst könner man dem, bara charmigt enligt mig. Min på grön krokodil är riktigt fin, har skruvboett.
 

Fredda

Breitling
Det är bra och nyttigt att leta och följa annonser så man vet vad som kostar och att man lär sig vad man vill ha. Jag föredrar hammarverken men visst könner man dem, bara charmigt enligt mig. Min på grön krokodil är riktigt fin, har skruvboett.
Det är det här med tålamodet som krävs när man letar vintage.. Ska fortsätta kolla lite men jag känner på mig att jag slår till på nån snart.
 

inox

Cartier
Ser fina ut. Är lite osäker på det tjocka typsnittet på den svarttavlade men ser ärlig ut. Frågan är vilken stil du vill ha? Kan tänka mig att de är olika prisklasser? Dessa är verk med fullrotor och boetten har ett sk snäpp-lock? Dessa sitter lite sämre på handleden än de tidigare med skruvboett.
Min har fullrotor och skruvboett
 

AMG63

Cartier
God morgon Omega vänner..
Min kära urmakare sa att denna klocka var speciell, med någon form av halvrotor, och att värdet på denna är ganska hög, jag har inte den hemma just nu så jag vet inte vad det är för verk, har ni koll på om den är ovanlig el inte..
Tack på förhand:)
20170426_074703.jpg
 
Topp