• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

50-tals Omega Seamaster

Omen

Heja Eslöv!
2-Faktor
När det regnar öser det ned...

image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
Vilken otroligt vacker tavla, är det gris-skinn på bandet?
 

JohanHLM

Rolex
Visst är den lite nyare och i den vanliga storleken 34 mm. Tavlan är svart och guldspräcklig. Tyvärr fel krona, skall vara som de andra. Inte helt lätt att hitta för vettiga pengar tror jag.
Vad jag vet så går det fortfarande att köpa orginalkronan hos ex. Otto Frei för ca 30 $. Finns även en hel del på Ebay så det borde vara en baggis att hitta. Eller är dessa som jag tänker på inte NOS?
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Vad jag vet så går det fortfarande att köpa orginalkronan hos ex. Otto Frei för ca 30 $. Finns även en hel del på Ebay så det borde vara en baggis att hitta. Eller är dessa som jag tänker på inte NOS?
Ok, har inte kollat ordentligt faktiskt. Blir väl iofs rätt dyrt med tanke på vad uren kostar.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Fast Jumbon verkar betydligt dyrare, eller letar jag bara på fel ställe?

Vad är det för verk i 34orna?
36 mm är dyrare ja men hur dyra varierar mycket. Det är inte alla som vet att de finns i två storlekar.

Finns olika verk, har inte satt mig i i vilka det är. Den svarttavlade är från 1958 och har kaliber 501 men de äldre har hammarautomater. Fina kalibrar har de alla även om jag föredrar hammarverken.
 

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
36 mm är dyrare ja men hur dyra varierar mycket. Det är inte alla som vet att de finns i två storlekar.

Finns olika verk, har inte satt mig i i vilka det är. Den svarttavlade är från 1958 och har kaliber 501 men de äldre har hammarautomater. Fina kalibrar har de alla även om jag föredrar hammarverken.


Jag är också mest sugen på en 'bumper' om det skulle bli deal!

Roliga klockor - och extra roliga som 'jumbo'.
 

Wi

NLA
2-Faktor
Gillade verkligen din senaste Aurum
Är vanligtvis inte speciellt förtjust i mörka mögeltavlor men denna var mkt fin med sin jämna "stardust" effekt..
Vet du om timvisaren är original? Gillar iaf hur den ser ut, ser nästan ut som en skelett-visare på visa bilder där det ser ut som lysmassan är borttagen.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Gillade verkligen din senaste Aurum
Är vanligtvis inte speciellt förtjust i mörka mögeltavlor men denna var mkt fin med sin jämna "stardust" effekt..
Vet du om timvisaren är original? Gillar iaf hur den ser ut, ser nästan ut som en skelett-visare på visa bilder där det ser ut som lysmassan är borttagen.

Ja, den är verkligen fin och inte direkt skadad i ytan som vissa patinerade kan vara. Jag tror visarna är original då de visar lagom ålder. De har lysmassa, de har bara mörknat. Kanske fuktskada men verket är nästan helt perfekt så det var inte varit allvarligt.
 

Wi

NLA
2-Faktor
Ja, den är verkligen fin och inte direkt skadad i ytan som vissa patinerade kan vara. Jag tror visarna är original då de visar lagom ålder. De har lysmassa, de har bara mörknat. Kanske fuktskada men verket är nästan helt perfekt så det var inte varit allvarligt.


Googlade lite och hittade några andra med likadan tim-visare..Förmodligen original.
Gillar den som sagt, men tycker ändå timvisaren med den tunna linjen för lysmassa känns mer "rätt" rent designmässigt, den andra känns lite för modern.

Skönt att urverket ser fint ut.
 

oscarabc

Omega
Ah så mycket vill ha begär i denna tråd! Seamaster var nog en av de klockor som sparkade igång mitt klockintresse, men tyvärr har jag inte lyckats unna mig själv än :( Får drömma lite till! :)
 

jakob.dala

Oo=v=oO
2-Faktor
Allrid roligt att se dina alster, jobbigt dock att det gör mig avundsjuk och inser att jag måste ut på jakt.
Tack :)
 
Topp