• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

500 inlägg - tävling!

Snårtas

Rolex
Har på nåt sätt fått ihop 500 inlägg på detta eminenta forum. Det måste firas med tävling!

I potten, ett rese-etui från SjööSandström.
ry7a6eju.jpg


Den som kan svara på vad min första "riktiga" klocka (köpt för egna pengar) var vinner. Vid flera rätta svar så är utslagsfrågan vilket inköpsåret var. Om det är oavgjort även där så är det första rätta svar som vinner.

Tävlingen avslutas vid midnatt, men då sover jag så räkna med facit först imorgon förmiddag.

Lycka till Klocksnackare!


Sent from my iPad using Tapatalk HD
 

Snårtas

Rolex
Jag har ju träffat dig IRL. Jag minns dig som kopiöst gammal. Jättegammal faktiskt.

Vann jag tävlingen? :D
Därav min förnärmade fråga. Kanske måste börja färga håret. Eller börja med tupé?

För tidigt att avslöja vinnaren, men det är fel årtionde!




Sent from my iPad using Tapatalk HD
 

Stomatologen

Patek
2-Faktor
Året var 1915 och du, som enda svensk officerare in action, bar ditt fickur i läderhölster på armen för att kunna avläsa tiden lätt och behändigt.
vYLv4P1.jpg
Snart därefter började klockor för handleden att massproduceras och efter kriget blev armbandsuret en del av varje välklädd herres garderob, men detta gäller inte dig då du aldrig någonsin i ditt snart 100 åriga liv varit välklädd :p :D
 

Snårtas

Rolex
OK, ser att det spårar åt fel håll. Nån/några i tråden har rätt årtionde, men det är INTE det ljuva 1910-talet. Märke och modell, inte nära någonstans...
 

frere

Audemars
2-Faktor
Min egen första klocka för "egna pengar" var en pulsar i titan och gulddoublé från 1996.

Mot bättre vetande förutsätter jag ofta att andra är ungefär som jag. Därför säger jag en pulsar i titan och gulddoublé från 1996.
 
D

Deleted member 1265

Guest
En Swatch givetvis, och ja det är en riktig klocka. De som tvivlar får gogggla! Alla klockentusiaster måste ägt ett par swatch med fantastiskt lättrepat plastglas!:blackalien:
Vad vinner jag?:blackalien:
 

Snårtas

Rolex
En Swatch givetvis, och ja det är en riktig klocka. De som tvivlar får gogggla! Alla klockentusiaster måste ägt ett par swatch med fantastiskt lättrepat plastglas!:blackalien:
Vad vinner jag?:blackalien:
Har absolut haft en Swatch, men den fick jag i födelsedagspresent... Du får väl orka titta på första posten för att veta vad du kan vinna :D Men då måste du gissa rätt.
 

Snårtas

Rolex
Två rätta svar från Ricrob och Tobbe-i-Etuna! En Tag, till höger i bild.
besumaby.jpg

Inköptes för det första "feta" traktamentet jag fick på tjänsteresa på Bryssels flygplats år 2003!

Vinnare är Tobbe som var närmast.

Adress i PM så kommer det ett Jiffy med den exklusiva vinsten ;)


Sent from my iPad using Tapatalk HD
 
Topp