Laddar...
Nymans Ur 1851

Stockholms Auktionsverk
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sista chansen att rösta! Röstningen stänger 23:59 idag.

Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

5513 Luminova

Diskussion i 'Vintage' startad av gustavc, 19 mars 2016.

1. gustavc
    Trådstartare

gustavc Stadsbo

Från:
    Örebro bosatt Shanghai
    Hej,

Har blivit erbjuden en 5513 L-serie av första ägaren. Boett är i mycket bra skick och där har jag egentligen inget att anmärka på!
    Problemet är att ägaren har haft klockan som bruksklocka och har därför skickat in den till Rolex på service ett antal gånger.

Nån gång har både tavla och visare bytts ut till lunminova varianter. Så kallad 5513 Swiss Only.

Nu till min fråga hur ställer ni er till service urtavlor? Jag hade självklart föredragit en matt tritium urtavla men priset för den hör klockan är väldigt bra.

Behöver vägledning!

2. Criss Cross

Criss Cross Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Det är klart att det är tråkigt att tavlan är bytt, men ändå häftigt att köpa av originalägaren. Vad är priset? Bild?

3. Davvan

Davvan My Kung Fu is stronger than yours!

Från:
    Fettefleur......
    Att hitta en lös T tavla till en L serie känns ju görbart....för en rimlig peng...kör på!!

4. Daytona96

Daytona96 Biskop

Från:
    Linköping
    Om den är korrekt prissatt så är det ju bara att slå till.
    Det är en bra bruksklocka!

Här är min:
    image.jpg

5. gustavc
    Trådstartare

gustavc Stadsbo

Från:
    Örebro bosatt Shanghai
    Tack för alla svar! Har ingen bild just nu. Priset är inte helt spikat då säljaren har vart väldigt öppen med pris och jag vill att båda ska känna sig nöjda. Som ni nämner är den tänkt som en riktig bruksklocka och får väl hålla ögonen öppna efter en T tavla och visare!

6. willbur

willbur Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Kör och se om det är något du stör dig på, isåfall börja jaga tavla och visare :)

7. jarrebarre99

jarrebarre99 Biskop

Från:
    GBG
  8. mrt4

mrt4 Stadsbo

Är priset bra så kör!

Tavla och visare går att hitta om man håller ögonen öppna, börja med en wtb på vrf

Bild vore roligt när möjligheten finns?

Mvh Robin

9. poormans

poormans Präst

såldes en fin nyservad med T-tavla här nyligen för 35 k och den försvann väldigt fort