• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

60-årspresent till farsan!

Joseph

Cartier
Nästa år fyller min käre far glada 60 år och detta har jag tänkt fira med en klocka! Farsan är väl inte allt för insatt i klockor och urverk men har under sina år på jorden haft en Omega och en Tissot som jag och min bror fått ärva. Idag bär han en Seiko.

Klockan jag är ute efter ska spegla hans personlighet. Han är lite old school med en hel del karaktär. Utåtriktad och ursäktar inte för sig själv. En hel del pondus och envis som en åsna. Samtidigt en mjuk sida som kommer fram lite då och då [emoji13]

Mina parametrar är:
-helt ny
- 42-44mm.
- dykare/sportur
-automatiskt utverk
-datum, gärna dag med men inget krav
- bakboetten ska ha plats för 4 personnr
- vara lättläst

Min budget ligger på 5-10K. Kan sträcka mig längre men då ska det verkligen vara något speciellt!

Alla tips är välkomna!
 

Kvisten

Cartier
2-Faktor
Longines Hydroconquest

hpxpRnv.jpg
 

Guinness

Cartier
Longines hc har gravyr på baksidan och därmed inte plats för något persnr. dock en bra klocka vilket jag själv har, vet dock inte om den ha så mycket personlighet som ni eftersträvar.
 

Joseph

Cartier
Kikat en del på Hydroconquest, men inte riktigt vad jag letar efter. Vill ha en klocka med mycket karaktär, vilket kanske är svårt i min prisklass.

Ska man skita i budgeten och köpa en Tudor Pelagos? Får väl hoppas att man själv får ärva den i framtiden då den finns med på min bucket list...
 
Topp