Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

60-årspresent till farsan!

Diskussion i 'Diskussion' startad av Joseph, 17 oktober 2014.

1. Joseph
    Trådstartare

Joseph Stadsbo

Från:
    Stockholm, Sweden
    Nästa år fyller min käre far glada 60 år och detta har jag tänkt fira med en klocka! Farsan är väl inte allt för insatt i klockor och urverk men har under sina år på jorden haft en Omega och en Tissot som jag och min bror fått ärva. Idag bär han en Seiko.

Klockan jag är ute efter ska spegla hans personlighet. Han är lite old school med en hel del karaktär. Utåtriktad och ursäktar inte för sig själv. En hel del pondus och envis som en åsna. Samtidigt en mjuk sida som kommer fram lite då och då [emoji13]

Mina parametrar är:
    -helt ny
    - 42-44mm.
    - dykare/sportur
    -automatiskt utverk
    -datum, gärna dag med men inget krav
    - bakboetten ska ha plats för 4 personnr
    - vara lättläst

Min budget ligger på 5-10K. Kan sträcka mig längre men då ska det verkligen vara något speciellt!

Alla tips är välkomna!

2. Joseph
    Trådstartare

Joseph Stadsbo

Från:
    Stockholm, Sweden
    Bump...

3. Sten

Sten Stadsbo

Från:
    Ostrobothnia
    richard1991 gillar detta.
  4. Noami

Noami Friends of KS

http://www.uret.se/longines-hydroconquest-large-automatic-blue-dial-bracelet-p-6975.html

- 42-44mm. | Nopp, 41mm
    - dykare/sportur | Ja
    -automatiskt utverk | Ja
    -datum, gärna dag med men inget krav | Ja
    - bakboetten ska ha plats för 4 personnr | Osäker, men antar det.
    - vara lättläst | Ja?
    Själv är jag inte påläst om Longines, men från det lilla jag har läst här på forumet är det bra klockor för under 10'. Glycine ska också vara bra.

5. Kvisten

Kvisten Stadsbo

Longines Hydroconquest

V och AdamST gillar detta.
  6. Mekmek

Mekmek Friends of KS

Glycine Combat sub med grön vridring?

Kejsaren gillar detta.
  7. Jacke

Jacke Friends of KS

Från:
    Malmö
    Lägg på lite och köp en Seiko sbdx001. Köpte min ny från Japan för drygt 13-14K.

8. Guinness

Guinness Borgare

Från:
    Umeå
    Longines hc har gravyr på baksidan och därmed inte plats för något persnr. dock en bra klocka vilket jag själv har, vet dock inte om den ha så mycket personlighet som ni eftersträvar.

9. Joseph
    Trådstartare

Joseph Stadsbo

Från:
    Stockholm, Sweden
    Kikat en del på Hydroconquest, men inte riktigt vad jag letar efter. Vill ha en klocka med mycket karaktär, vilket kanske är svårt i min prisklass.

Ska man skita i budgeten och köpa en Tudor Pelagos? Får väl hoppas att man själv får ärva den i framtiden då den finns med på min bucket list...

mattande gillar detta.
Mårtenssons ur Brookfield