Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

60 årspresent till min far (klocka)

Diskussion i 'Diskussion' startad av Chrono, 26 juli 2015.

1. Chrono
    Trådstartare

Chrono Torpare

Halloj!
    Min pappa fyller snart 60, vilket innebär att jag vill köpa en fin present till honom som han minns och kan utnyttja. Tänkte därför en fin klocka.
    Han är en person som gillar stilrena och mindre klockor (inte för små men inte över 39mm). Vill gärna köpa ett ganska känt märke då han inte har så bra koll. Gärna automatiskt ur och gärna med stållänk!
    Budget är på max 6000. Tack för hjälp!!

2. jhm

jhm Friends of KS

Från:
    Lund
    http://www.uret.se/watchfinder.html#!find/gender=90&price=0,6000,0&movement_type=98&s=2&d=0&p=1

3. saittam86

saittam86 Bonde

Från:
    Stockholm
    Någon trevlig vintage-Omega i dressmodell bör du ju kunna hitta för under 6k. Kanske från 1955, då jag antar att han är född då?

Jonas eriksson, jhm och Chrono gillar detta.
  4. Chrono
    Trådstartare

Chrono Torpare

Tack för tipset, kul grej att fixa från födelseåret!

saittam86 gillar detta.
  5. theargonaut

theargonaut Friends of KS

Från:
    Sthlm
    Om modernare ur är intressant, med tanke på stållänk, som inte är helt lätt att hitta passande till äldre klockor, skulle jag kolla på Longines Conquest och Certina DS-1 Day-date.

6. Equilibrium

Equilibrium Friends of KS

Från:
    Island
    Instämmer här, riktigt fina klockor för en relativt överkomlig slant !!

theargonaut gillar detta.
Mårtenssons ur Brookfield