• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

60- och 70-talsracing

alexndr

Rolex
2-Faktor
Nemas :) Du kan ju ta taktpinnen och dra lite kring Steve :)

Känslostorm kan ofta föranleda faktafel. Jag tror någon annan är bättre på att dra historien ur en nykter synvinkel. Jag kan bara konstatera två saker:

1. Jag har en hemma och jag älskar den lika mycket som mina barn (Ricrob). Trots att det är en TAG.
2. "Le Mans" är ganska medioker rulle men gillar man retroracing är den guld.

/A
 

Ariste

Audemars
2-Faktor
Bjuder på denna Mondia som fick handledstid dagen till ära, en viss racinginspiration kan skönjas:

image.jpg
 

Ariste

Audemars
2-Faktor
Svincool!

Jag har ju en så´n med brun tavla! Köpt här på forumet för nå´t år sedan, typ. Underbart "funky" klocka!
Minns inte från vem jag köpte den... Var det från dig?

Har du nå´n mer info om modellen etc?
Så cool, visst köpte du den av mig och saknaden blev så stor att jag scoutade upp en blå variant.;)
Modellen vet jag inget om men varumärket är relativt ungt från 1935 och sedan tuffade det på bra speciellt på den italienska marknaden. I slutet av 60-talet gich de ihop med Movado och Zenith och lyftes i den gruppen fram som instegsmärket/lågprismärket. Inga inhouseverk för Mondia utan AS, ETA och Valjoux.
 

Rock_N_Ron

Audemars
2-Faktor
Så cool, visst köpte du den av mig och saknaden blev så stor att jag scoutade upp en blå variant.;)
Modellen vet jag inget om men varumärket är relativt ungt från 1935 och sedan tuffade det på bra speciellt på den italienska marknaden. I slutet av 60-talet gich de ihop med Movado och Zenith och lyftes i den gruppen fram som instegsmärket/lågprismärket. Inga inhouseverk för Mondia utan AS, ETA och Valjoux.

Det var så ja! ;)

Du vet alltså inte heller vad just den här modellen heter?
Jag har inte öppnat den... Vet du vilket verk det är i den?
 

Turbotom

Omega
Jag hade t o m två en period. De fick gå för att jag upplevde dem som ohyggligt framtunga. Trots det så är de ju såå koola och jag ångrar ibland att jag släppte dem då de var i riktigt fint skick. Men så är är det ju; man kan inte ha allt.. ;)





Testade du klockorna på länk och upplevde de lika framtunga? Tycker den sitter asbra! [emoji106]
 

Pappi

Bib Fortuna
2-Faktor
En sån där har min pappa liggandes hemma. Tyvärr har han slarvat bort originallänken (som tydligen ska vara ohyggligt obekväm).
Letade lite efter en sån under en kort tid men hittade då ingen. Ingen som sitter på en sån eller vet var man kan få tag på en?

jag dör för den där länken. så jävla snygg.


Shit! Jag har haft en sådan länk men kastade den eftersom den var alldeles för liten för mig. Trist. Det gör jag inte om.
 

GurraG

Cartier
Jag hade en Chronostop Driver ett tag. Men den var kanske mer för att glida omkring nedcabbat i allmänhet än för racing i synnerhet.:cool: Cool klocka var det i alla fall.
Kv5eoBW.jpg

8p1Ahku.jpg


Varit sugen på en Chronostop Driver rätt länge. Supercool idé och jag är svag för "drivers watches", men dom går alltid lite väl dyrt på eBay för att jag ska slå till...
 

Scaramanga

Patek
2-Faktor
En sån där har min pappa liggandes hemma. Tyvärr har han slarvat bort originallänken (som tydligen ska vara ohyggligt obekväm).
Letade lite efter en sån under en kort tid men hittade då ingen. Ingen som sitter på en sån eller vet var man kan få tag på en?

Den är rätt skön ja [emoji2]

ImageUploadedByTapatalk1426707586.695193.jpg


Jag har en extra länk dock för 19mm luggar . Lätt ordnat med en lamellskiva på vinkelslipen [emoji6]
 
Topp