• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

60- och 70-talsracing

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Bump :)
IMG_20150922_175407_947.jpg
 
Snygg. Har själv länken enbart och funderar antingen på att införskaffa en PR 516 eller sälja länken. Kan inte bestämma mig dock... Den såg iaf inte ut som en damklocka som någon ville påstå :)
Det var nog jag som blev missförstådd/uttryckte mig klumpigt med "damklocka" som du tänker på, jag menade att det såg ut som att den på bilden det länkades till då var en damklocka :p Har själv en PR516 med svart urtavla som jag älskar, def ingen damklocka - perfekt storlek!
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Snygg. Har själv länken enbart och funderar antingen på att införskaffa en PR 516 eller sälja länken. Kan inte bestämma mig dock... Den såg iaf inte ut som en damklocka som någon ville påstå :)
Köp en klocka, eller spar den tills den dagen du vill köpa en klocka. Länkarna är "rare" på riktigt och ifall du väl vill ha en är det inte säkert att det finns någon att köpa. Jäkligt kul och udda att det samlats så många länkar på ks :)
 

Rixard

Cartier
Köp en klocka, eller spar den tills den dagen du vill köpa en klocka. Länkarna är "rare" på riktigt och ifall du väl vill ha en är det inte säkert att det finns någon att köpa. Jäkligt kul och udda att det samlats så många länkar på ks :)

Jaså, då kanske man skall hålla på den ett tag ändå... Har kollat lite efter en PR516 i riktigt fint skick men tycker det är svårt att hitta.

Kan vara intresserad av länken! har du bilder och mått? :)

Oj, nu blev det hugg direkt :p då vet jag att det finns intresse om jag skall sälja den iaf. Lägger inte upp bilder här då tråden inte är till för försäljning men om du vill kan jag skicka lite bilder och info på PM till dig @Sandkvist, länken är 17,7 mm bred. Det är dock inte troligt att jag gör mig av med länken inom kort dock (med bakgrund av vad eriksson850 skrev), skall låta det gro lite först vad jag vill göra med den.

För att bidra lägger jag upp bild på min raceigaste klocka (bonus att det är en "svensk" klocka), tror den är från -70 talet men inte alls säker kan vara 80-tal, givetvis på tissotlänken vi pratade om vilket gör att den borde kvala in direkt ändå ;)

IMG_3175.JPG
 
Jaså, då kanske man skall hålla på den ett tag ändå... Har kollat lite efter en PR516 i riktigt fint skick men tycker det är svårt att hitta.



Oj, nu blev det hugg direkt :p då vet jag att det finns intresse om jag skall sälja den iaf. Lägger inte upp bilder här då tråden inte är till för försäljning men om du vill kan jag skicka lite bilder och info på PM till dig @Sandkvist, länken är 17,7 mm bred. Det är dock inte troligt att jag gör mig av med länken inom kort dock (med bakgrund av vad eriksson850 skrev), skall låta det gro lite först vad jag vill göra med den.

För att bidra lägger jag upp bild på min raceigaste klocka (bonus att det är en "svensk" klocka), tror den är från -70 talet men inte alls säker kan vara 80-tal, givetvis på tissotlänken vi pratade om vilket gör att den borde kvala in direkt ändå ;)

IMG_3175.JPG
Dra ett pm till mig!
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Ser tyvärr lite för billig ut, de har tagit lite genvägar när det kommer till taveltryck och tachy. Synd då jag verkligen gillar den lilla knubbiga boetten.
Ganska vanligt på 70-tals Tissot, detsamma gäller ju verken med något undantag (lemania). Jag antar att det har med Quartzkrisen att göra och inte längt därefter började de köra ETA (80-tal).
 

Bjoerlin76

Audemars
2-Faktor
Fick nyss hem den här, men tyvärr har jag inte mycket koll på modellens/seriens historia (den heter 6138-8020). Någon som har lite koll på dessa 70-talskronografer från Seiko? Den känns ju minst sagt racinginspirerad med Tachymeterskalan och stuket overall. Mitt racingband späder väl på det ytterligare antar jag.:)
image.jpeg
 
Topp