• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

62MAS reissue ( SLA017 / SBDX019 )

Herr_Katt

Cartier
2-Faktor
Svårt att säga om det är lur eller inte, förmodligen lureri:
00719580.jpg

http://www.thewatchsite.com/21-japa...3482-could-dream-come-true-62mas-reissue.html
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Förra året läckte det ju en hel drös med sådana bilder, alla visade sig vara sanna.
Rolig tråd för övrigt. I näst intill samtliga trådar gnälls det på X-tavlorna och nu gnälls det på att denna inte har något X, måste därför vara fake. :D
Bara gummit gör att jag blir tossig, storleken verkar perfekt och om det är 8L i så kommer den bli en monsterhit förutsatt att priset är OK, $300 som det står i tråden kan man dock glömma, snarare $3000 om den har 8L.

MM300 är ju en modern remake som burit fanan länge för Prospexlinjen, modellen ovan skulle kunna ersätta mm300 med stolthet (även om remakes inte är min grej). En reissue av 62MAS i en större storlek vore befogat.
 

hasselnot

Cartier
2-Faktor

Får hoppas att de kör safirglas och inte hardlex om drömmen blir sann. Blir ett givet köp även om den blir dyr. Finns praktiskt taget inga dykare med bra specifikationer under 40mm förutom då vintage och Grand Seiko (rätta mig om jag har fel) men där tycker jag att designen är lite tråkig i jämförelse med skx, sbcm023 med flera.
 

DrDre

Patek
Seiko har ju (med enstaka undantag) inte brukat "nytillverka" gamla klockor. I det här fallet tror jag att det är önsketänkande. Vi har ju redan sett en 62MAS reissue i SBDC027
IMG_7999.JPG

Man har ju ändå släppt några, så helt otroligt är det kanske inte? Det var många som spekulerade och hoppades på en re-issue av 6105, efter att 6309 kom, men det verkar inte bli ngt av det (ännu).
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Man har ju ändå släppt några, så helt otroligt är det kanske inte? Det var många som spekulerade och hoppades på en re-issue av 6105, efter att 6309 kom, men det verkar inte bli ngt av det (ännu).
Jag tror SEIKO nyligen förstått hur viktigt det är att lyfta arvet/historiken. Reissues av 6217, 6215, 6159, 6105 och 6139 hade inte förvånat mig utan snarare varit logiska.
 

DrSbaitso

Rolex
2-Faktor
Jag tror SEIKO nyligen förstått hur viktigt det är att lyfta arvet/historiken. Reissues av 6217, 6215, 6159, 6105 och 6139 hade inte förvånat mig utan snarare varit logiska.
Förvisso, och glädjande är det. Oftast tycker jag dock det är ni nickningar, snarare än rena reissue. Men jag ser mycket gärna en pogue reissue, även om den är nytolkad. :)
 

hasselnot

Cartier
2-Faktor
De kör lista på allt men det gäller ju liksom att det finns ett referensnummer och någon typ av pris för att man ska kunna ha en lista.

Okej. Med andra ord så får man invänta basel och ställa sig på kö efter det. Den kommer, om de gör det rätt, bli omåttligt populär. Få dykare som har en hygglig storlek, bra specifikationer och någorlunda i pris. Har endast hittat sbcm023 men där har vi ett hardlex glas som inte går att ersätt med safir när man väl repat sönder det. Är dock väldigt nöjd med den iaf.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Okej. Med andra ord så får man invänta basel och ställa sig på kö efter det. Den kommer, om de gör det rätt, bli omåttligt populär. Få dykare som har en hygglig storlek, bra specifikationer och någorlunda i pris. Har endast hittat sbcm023 men där har vi ett hardlex glas som inte går att ersätt med safir när man väl repat sönder det. Är dock väldigt nöjd med den iaf.
Om den har 8L-urverk så den lär ju inte vara helt gratis. Beställningar görs oftast vid officiell release i och med att det inte finns något officiellt pris innan dess.

Man köar väl inte på något som man inte vet vad det heter eller vet vad det kostar? :)
 

hasselnot

Cartier
2-Faktor
Om den har 8L-urverk så den lär ju inte vara helt gratis. Beställningar görs oftast vid officiell release i och med att det inte finns något officiellt pris innan dess.

Man köar väl inte på något som man inte vet vad det heter eller vet vad det kostar? :)

Sant! Kostar förhoppningsvis inte mer än sbdx017
 

Nissenutz

Patek
2-Faktor
Läste precis igenom denna tråd och nya samurajen blev jag riktigt sugen på!

Blir de något gruppköp? Jag vill vara med isåfall! :)
Någon som har mer koll på måtten? Tänker mest på L2L.
 
Senast ändrad:

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Forstod det, tror dock att den kommer att ligga på under 20.000kr från japan.
Skillnaderna i pris mellan marknader är såklart ett bekymmer...

Läste precis igenom denna tråd och nya samurajen blev jag riktigt sugen på!
Blir de något gruppköp? Jag vill vara med isåfall! :)
Någon som har mer koll på måtten? Tänker mest på L2L.
Klart det blir gruppköp, vi håller på och diskuterar modell. Vi bestämmer inte innan alla modeller är lanserade. Inte helt omöjligt att det blir på Samuraj.
 

Nissenutz

Patek
2-Faktor
Skillnaderna i pris mellan marknader är såklart ett bekymmer...


Klart det blir gruppköp, vi håller på och diskuterar modell. Vi bestämmer inte innan alla modeller är lanserade. Inte helt omöjligt att det blir på Samuraj.
Då vill jag slå ett slag för Samuraj i den diskussionen! :D var diskuteras det? När vet vi alla modeller?

Skriv in mig på intresselistan oavsett så man får en chans att vara med.
 

Jaggis

Who dares wins!
2-Faktor
Om den har 8L-urverk så den lär ju inte vara helt gratis. Beställningar görs oftast vid officiell release i och med att det inte finns något officiellt pris innan dess.

Man köar väl inte på något som man inte vet vad det heter eller vet vad det kostar? :)

Klart man gör, det vet ju du med :D
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Då vill jag slå ett slag för Samuraj i den diskussionen! :D var diskuteras det? När vet vi alla modeller?

Skriv in mig på intresselistan oavsett så man får en chans att vara med.
@Molle och jag diskuterar och föreslår för kung Svante. :)
Vi fattar inget beslut förrän Baselmässan då vi vet vad som kommer släppas, vill man vara med så får man bevaka resetråden.

Sådant är jag expert på :)
:D
Klart man gör, det vet ju du med :D
Jag har kölapp nr1 OM den släpps. :)
 
Topp