• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

62MAS reissue ( SLA017 / SBDX019 )

Nero13

Panerai
IMG_0983.PNG
 

Bazsy

Cartier
-10/+15 sec/day känns dåligt för en klocka i den prisklassen? Eller tycker ni annat?
Seiko är känd för att ange mycket bredare värden. Det har med japansk mentalitet att göra. 8L35 kan justeras till att fungera inom cosc. Min går mellan +3 och +5/d och kunna nog regleras till 0 - +2/d utan problem.
 

Mr_Jonas

Audemars
2-Faktor
Jo, men tror det är mer i "Worst Case"
De flesta Seiko går alltid bättre än förväntat, sen går alltid att finjustera
Seiko är känd för att ange mycket bredare värden. Det har med japansk mentalitet att göra. 8L35 kan justeras till att fungera inom cosc. Min går mellan +3 och +5/d och kunna nog regleras till 0 - +2/d utan problem.
Där ser man. Lärde mig nåt nytt idag.
 

Buddhaliscious

Panerai
2-Faktor
Jag fattar inte vad det är som kittlar? Jag tycker faktiskt att den är ganska ful och tråkig. Om den dessutom kan behöva efterjusteras för att gå riktigt bra blir det ännu obegripligare varför man är villig att betala +30 lock för den.
 

Geparden

Audemars
Ligger uppe på Seiko Japan som SBDX019 & SLA017J1 på internationella nu. Same same different name bekräftat alltså.
 

FatboySlin

Breitling
Mmm ser bra ut. Den skiljer sig dock rejält från pressbilderna där den haft väldigt matt framtoning, det känns som man måste se den i verkligheten eller i hundra olika ljusförhållanden för att verkligen få en uppfattning om den.
 
Topp