• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

62MAS reissue ( SLA017 / SBDX019 )

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Är inte Fratellosnubben holländare? Han kanske är mer mottaglig för feedback :). Och kom ihåg: upprepning är all kunskaps moder - du måste orka!
IMG_4142.PNG

Kanske de är, holländare alltså. De verkar inte heller så mottagliga.
 

Kapten Baines

Cartier
2-Faktor
Det är ditt fel @Kapten Baines ! Spö ska du ha!
Mja, en del kan jag beskyllas för men här är jag oskyldig. I all välmening delade jag en länk om 62mas reissue i tron att det kunde vara kul att se vad Fratello Watches (som faktiskt ofta skriver väl och initierat om Seiko) tycker om SLA017. Fast det förstås, jag borde ha korrläst den. Noga. Jag borde ha begripit att eventuella faktafel i artikeln inte skulle undgå argusögat i Göteborg. Nu har ju relationerna mellan Nederländerna och Sverige försämrats. Skit också, jag ville som sagt bara väl.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Mja, en del kan jag beskyllas för men här är jag oskyldig. I all välmening delade jag en länk om 62mas reissue i tron att det kunde vara kul att se vad Fratello Watches (som faktiskt ofta skriver väl och initierat om Seiko) tycker om SLA017. Fast det förstås, jag borde ha korrläst den. Noga. Jag borde ha begripit att eventuella faktafel i artikeln inte skulle undgå argusögat i Göteborg. Nu har ju relationerna mellan Nederländerna och Sverige försämrats. Skit också, jag ville som sagt bara väl.
Hehe, du hetsade mig, sa ju att det skulle sluta illa. :D
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Haha, sjukt kul, nice work! Men lite otrevlig var du ju :D
Btw, finns det bilder än på klockan med länk?
Jag blir tokig när folk försöker använda härskartekniker i kombination med att de har fel. :)

Nein, jag har inte sett någon bild med länk monterad, inte ens produktbilder. SEIKO är ju tyvärr inte jätteaktiva vad gäller att dra i någon hype. Lite märkligt det där, vissa modeller som exempelvis Transocean får massor av publicitet medan andra helt får passera.
 

Jaggis

Who dares wins!
2-Faktor
Jag blir tokig när folk försöker använda härskartekniker i kombination med att de har fel. :)

Nein, jag har inte sett någon bild med länk monterad, inte ens produktbilder. SEIKO är ju tyvärr inte jätteaktiva vad gäller att dra i någon hype. Lite märkligt det där, vissa modeller som exempelvis Transocean får massor av publicitet medan andra helt får passera.

Hear hear.

Ja visst är det märkligt. Kolla t.ex. vad dom marknadsför på deras japanska IG-konto. Samma dressklockor om och om och om igen.
 

xBjörne

Rolex
2-Faktor
Ja man skulle verkligen vilja se bilder med länk monterad, mycket spänd på att ser hur den lirar ihop med klockan!
 

Buddhaliscious

Panerai
2-Faktor
Hur är glaset jämfört med originalet? Jag hade gärna sett lite mindre 'dome' på det. Brytningen och blänket i det gör att den ser så...slajmig ut.

*duckar*
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Hur är glaset jämfört med originalet? Jag hade gärna sett lite mindre 'dome' på det. Brytningen och blänket i det gör att den ser så...slajmig ut.

*duckar*
Håller med. Det extremt kupade glaset i kombination med blank glasring ger väldigt mycket reflektioner men det är även en effekt av det skarpa ljuset.

De ska tydligen göra någon förändring på glaset, mer boxad, mindre kupad. Vet inte om de hade gjort det när vi såg den eller inte. Det skarpa spotlightljuset gav konstiga reflektioner och konstiga färger. I normalt ljus blir den nog kanon.
 

Xalle

Audemars
2-Faktor
Jag hoppas innerligt att 62Mas håller förväntningarna ! Känner att jag behöver en riktigt härlig fix som håller en god stund! Är det någon annan än jag som har klippt en ifrån utlandet? Eller är det 17+1 som är status på KS?
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Senast ändrad:
Topp