• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

62MAS reissue ( SLA017 / SBDX019 )

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Fina bilder. Tack :)

Ser tyvärr inte lovande ut med länken.
Passformen är inte 100 på endbitarna tycker jag...

Får bli en strapcode eller annan aftermarket länk kanske...
Det är ju en prototyp, jag tycker det ser rätt OK ut. Det är ju inte ens tänkt att man ska visa den på länk, därav har det inte funnits länkbilder från Basel.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
IMG_4717.JPG

Noterade ni att spännet är den bättre typen som sitter på Transocean och Kinetic Tuna?
 

xBjörne

Rolex
2-Faktor
Jäkla gnäll här, jag tänker utgå ifrån att det är ett 18mm-spänne så jag beställde precis ett mm300-spänne, tror det blir kanoners.
Jag tycker att länken ser kanonbra ut, framförallt tillsammans med klockan :)
Tänker köra min på länk och den ser bättre ut än vad jag förväntade mig, kul!
 

hooods

Panerai
2-Faktor
Nja, den här vinkeln var inget vidare smickrande. Ändlänken ser ju väldigt konstig ut i förhållande till boett och bandhorn. Är länken också en prototyp?
Screenshot_20170506-185655.png
 

Geparden

Audemars
Kul med länkbilder! Bra med stadigare lås och att man kan plocka länkar hela vägen till boett. Ändlänkar ser väl sådär ut.. Seiko brukar vara duktiga på att både få kvar tydliga luggar men samtidigt behålla vissa linjer från boett ut i ändlänken.
Hade nöjt mig med att mittbiten följt boettens "båge".
Ska ju sitte på gummi ändå så det blir nog bra det här.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Kul med länkbilder! Bra med stadigare lås och att man kan plocka länkar hela vägen till boett. Ändlänkar ser väl sådär ut.. Seiko brukar vara duktiga på att både få kvar tydliga luggar men samtidigt behålla vissa linjer från boett ut i ändlänken.
Hade nöjt mig med att mittbiten följt boettens "båge".
Ska ju sitte på gummi ändå så det blir nog bra det här.
IMG_4745.JPG
IMG_4746.JPG

Återigen ganska likt SBGV009, jag tycker det ser bra ut.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Nja, den här vinkeln var inget vidare smickrande. Ändlänken ser ju väldigt konstig ut i förhållande till boett och bandhorn. Är länken också en prototyp?
Screenshot_20170506-185655.png
Spelar väl ingen roll när vi vet att klockan är en prototyp? :D De kanske anpassar boetten mot länken eller tvärt om, troligtvis är båda prototyper.

Länkdelarna visar också vissa tecken på att inte vara en slutproduktion. Skillnad på borstning samt glipor i sidled.

Tror ni ska se dessa bilder på avstånd, inte granska dem i absurdum, saker kommer att förändras.
 

Xalle

Audemars
2-Faktor
Spelar väl ingen roll när vi vet att klockan är en prototyp? :D De kanske anpassar boetten mot länken eller tvärt om, troligtvis är båda prototyper.

Länkdelarna visar också vissa tecken på att inte vara en slutproduktion. Skillnad på borstning samt glipor i sidled.

Tror ni ska se dessa bilder på avstånd, inte granska dem i absurdum, saker kommer att förändras.
Vi diskuterar ju bara ;)
 

hooods

Panerai
2-Faktor
Kör på! Menar bara att man inte ska rata en förproduktion utifrån små detaljer som kan förändras.
Förproduktionen ratar jag åtminstone när det gäller ändlänkarna ;). Dock inte inte den slutgiltiga produkten som jag tror kommer bli toppen. Finns det något datum för släpp?
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Men var ligger ribban för detaljfinish etc på en sån här produktion? Är det att ses som en LE på en bättre Seiko-dykare, eller är det upp till pseudo-GS?
Beror nog på vem du frågar, officiellt är det ju en Prospex, alltså under GS.

Så länge de inte lanserar en olimiterad modell med samma boett så kan man ju hävda att exklusiviteten tar upp den till väldigt nära GS. Jag förväntar mig att den slutliga produkten håller samma detaljfinish som GS, klockan görs ju av samma folk på samma sätt, det som skiljer är urverket.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Kanske ska tillägga att en GS aldrig skulle tillverkas med trissborstad finish på ovansidan av boetten, det är ju däremot ett designval, inte ett kvalitetsval.
 
Topp