• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

62MAS reissue ( SLA017 / SBDX019 )

URsinne

Audemars
2-Faktor
Vad är en rimlig gissning att de kommer att ligga på då? 20 000+? Personligen la jag hellre såna summor på vintage istället för reissues.
Att de verkar öka i storlek tycker jag inte heller är någon fördel.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Beror på urverk och spec. Men 10k är ett fynd, 15k är överkomligt och för 20k+ Köper jag nog en begagnad GS istället.
Vad är en rimlig gissning att de kommer att ligga på då? 20 000+? Personligen la jag hellre såna summor på vintage istället för reissues.
Att de verkar öka i storlek tycker jag inte heller är någon fördel.
Som jag skrev tidigare; ryktet säger att den har 8L-urverk och mm300 har ett svenskt listpris på 30'. Räkna alltså med ett pris på runt 30'. Det exkluderar många för ett gruppköp.
 

hasselnot

Cartier
2-Faktor
Vad är en rimlig gissning att de kommer att ligga på då? 20 000+? Personligen la jag hellre såna summor på vintage istället för reissues.
Att de verkar öka i storlek tycker jag inte heller är någon fördel.

Beror ju på vad den får för spec. Men vore konstigt om den var dyrare än 20.000 från japan, det är ju inte en GS.
 

hasselnot

Cartier
2-Faktor
Som jag skrev tidigare; ryktet säger att den har 8L-urverk och mm300 har ett svenskt listpris på 30'. Räkna alltså med ett pris på runt 30'. Det exkluderar många för ett gruppköp.

MM300 ligger på 16-17+25moms från seiya. Hoppas den hamnar på samma, annars blir det en ganska dyr klocka i jämnförelse med andra alternativ.
 

sherwan

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Inte mycket känt om den än, så bara spekulerande.
Allt under 20 är ett fynd, över 30 börjar de svida hos de flesta misstänker jag...
 

Herr_Katt

Cartier
2-Faktor
Jag tror de kommer försöka konkurrera mot klockor som oris 65 iom att det är samma "genre", om det nu ens händer (även fast en engelsmans AD förmodat hade ringt och bekräftat saken ;) ).

Min spådom om det sker: Listpris på 15-17k+ och faktiskt pris på 11-13, eventuellt ner mot 10 för att konkurrera mot orisen. Tänker att de även vill konkurrera mot longines heritage-modeller, typ legend diver också i så fall så de lägger sig säkert strax under där. Övriga gissningar: 6r15 urverk och kupad mineral, se bilden på minutindexen på tavlan, de ser lite ut att brytas som de gör på en kupad kristall.

Det verkar som folk blir varma i kläderna av ett sånt här släpp iallafall, kul!
 

hasselnot

Cartier
2-Faktor
Jag tror de kommer försöka konkurrera mot klockor som oris 65 iom att det är samma "genre", om det nu ens händer (även fast en engelsmans AD förmodat hade ringt och bekräftat saken ;) ).

Min spådom om det sker: Listpris på 15-17k+ och faktiskt pris på 11-13, eventuellt ner mot 10 för att konkurrera mot orisen. Tänker att de även vill konkurrera mot longines heritage-modeller, typ legend diver också i så fall så de lägger sig säkert strax under där. Övriga gissningar: 6r15 urverk och kupad mineral, se bilden på minutindexen på tavlan, de ser lite ut att brytas som de gör på en kupad kristall.

Det verkar som folk blir varma i kläderna av ett sånt här släpp iallafall, kul!

Hoppas att de skippar hardlex och kör safir. Hat bara goda erfarenheter sv 6r15 verket så det skulle välkomnas. Dock lär det troligen inte bli så med tanke på hur efterlängtad modellen lär vara.
 

xBjörne

Rolex
2-Faktor
Det hade varit kul men det är nog få som slantar ut de pengarna bara sådär, roligare med en billig klocka så fler kan haka på.
IMG_2850.JPG
 

Nissenutz

Patek
2-Faktor
Jäklar va de tog farten i tråden nu! Kul :)

Den ni bubblar om är riktigt läcker och vore kul att äga. Dock jobbar jag inom gjuteribranchen och tycker om att kunna bruka mina ur även på jobbet.

Så min personliga gräns just nu är runt 5k och då hoppas jag samurajen passar in där :)
 

Seikosthlm

Miyamoto Musashi
Pledge Member
2-Faktor
Jag tror de kommer försöka konkurrera mot klockor som oris 65 iom att det är samma "genre", om det nu ens händer (även fast en engelsmans AD förmodat hade ringt och bekräftat saken ;) ).

Min spådom om det sker: Listpris på 15-17k+ och faktiskt pris på 11-13, eventuellt ner mot 10 för att konkurrera mot orisen. Tänker att de även vill konkurrera mot longines heritage-modeller, typ legend diver också i så fall så de lägger sig säkert strax under där. Övriga gissningar: 6r15 urverk och kupad mineral, se bilden på minutindexen på tavlan, de ser lite ut att brytas som de gör på en kupad kristall.

Det verkar som folk blir varma i kläderna av ett sånt här släpp iallafall, kul!
"Hibeat" känns som en trovärdig källa. Om de dessutom tar förhandsorder på den kan vi nog räkna denna som bekräftad. Har som många andra svårt att se ett listpris under 30 lax. Roligaste släppet från Seiko sen kvarnen brann imo.
 
Topp