• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

62MAS reissue ( SLA017 / SBDX019 )

hasselnot

Cartier
2-Faktor
IMG_1113.JPG

Och där blev 30.000kr rimligt igen.

Urverk och dylikt är känt men vad tror ni om glaset? Är det safir eller hardlex?
 
Senast ändrad:

1965ek

Patek
2-Faktor
Flippsjukan är grym nu. Hade siktet på en sbdx017 men nu avvaktar jag upplösningen på denna... Hoppas på gummi/tropic... det är helt rätt på denna.... om den är sann på riktigt
 

Paahl

Omega
2-Faktor
Denna verkar bli kanon! Jag hoppas att den blir lika grym som ryktet säger. Grattis till er på väntelistan!!!
Men finns det inte redan en SBDX019? Eller har jag blandat ihop referenserna?
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Tut tut nu åker hypetåget!
Hade varit förbannat coolt om Klocksnack kniper typ 10 av (xxx) exemplar.
Tror vi är 9 på intresselistan nu så det känns som att det hänger på priset och framförallt skillnad mot japanska priset. 10 borde vi absolut knipa, frågan är om vi kniper 10 eller 20st.

Helt seriöst så tycker jag det verkar vara den bästa SEIKO-releasen på många år.
 

xBjörne

Rolex
2-Faktor
SBDX012 listade 280000 JPY när den släpptes och SBDX001 250000 JPY under samma tid=> 12 % prispålägg för "Historical Collection".

Om Seiko kör liknande prissättning nu och priset ligger i linje med SBDX017 (vilket ju inte är självklart då det är en ny modell och inte en variant av MM300 som tidigare) skulle SBDX019 kosta cirka 326 500 JPY.

Listpriset för SBDX017 i Japan är 291600 JPY (?) och 29950 SEK i Sverige=> ~30 % dyrare här hemma med andra ord. Om det ser likadant ut för SBDX019 blir det ungefär 33500 SEK

Eller så är det kört och den blir precis hur dyr som helst :D
 

Molle

Kambei
Moderator
2-Faktor
För oss som inte är hardcore Seiko fans/samlare så är den där poor mans versionen goda nyheter. Om Ltd ed är spec:ad ungefär som en 300mm, så hamnar kanske budgetvarianten ungefär som en Sumo?
Tror det blir som historiska 44GS och 62GS där de släppte en version som var väldigt trogen originalet och sedan moderna som var mer inspirerade än lika. Gissar på ett pris 10-15k för de med 6R15.
 
Topp