• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

62MAS reissue ( SLA017 / SBDX019 )

marw

Panerai
2-Faktor
1: Yonsson
2: Molle
3: Jaggis
4: klockodile
5: lio.se
6: hasselnot
7: Seikosthlm
8: sherwan
Fliegerchronograph
10: Nero13
@Case
@Kapten Baines
@marw
13: xHenke
14: Habs
16:
17: Clockzor
18: Bozz
19: maro
20: Ministern
@FatboySlin
22: case
23: Fujoor
24: Grafton

Hjälp mig gärna reda ut listan. Tror detta stämmer men fattas siffror på en del.
Skickade frågan och fick precis snabbt svar från Svante och Robert. Jag har nummer 9 på listan. Tydligen ska någon Molle och Yonsson skicka pm, undrar vilka det är...
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Här kommer korrekt lista från Globen:

1: Yonsson
2: Molle
3: Jaggis
4: klockodile
5: lio.se
6: hasselnot
7: fliegerchronograph
8: Seikosthlm
9: sherwan
10: marw
11: Nero13
12: Geparden
13: Molinari
14: xHenke
15: Habs
16: Kapten Baines
17: fatboyslin
18: Clockzor
19: Bozz
20: maro
21: Ministern
22: C.W.O.K
23: case
24: Fujoor
25: Grafton
 
Senast ändrad:

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Här kommer korrekt lista från Globen:
1: Yonsson
2: Molle
3: Jaggis
4: klockodile
5: lio.se
6: fliegerchronograph
7: Seikosthlm
8: sherwan
9: marw
10: Nero13
11: Geparden
12: Molinari
13: xHenke
14: Habs
15: Kapten Baines
16: fatboyslin
17: Clockzor
18: Bozz
19: maro
20: Ministern
21: C.W.O.K
22: case
23: Fujoor
24: Grafton

Ej på listan
@hasselnot

Snart lika många, (halvvägs åtminstone), som Padi-gruppköpet men med en klocka som kostar nästan X 8, imponerande :)
 

hasselnot

Cartier
2-Faktor
Här kommer korrekt lista från Globen:

1: Yonsson
2: Molle
3: Jaggis
4: klockodile
5: lio.se
6: fliegerchronograph
7: Seikosthlm
8: sherwan
9: marw
10: Nero13
11: Geparden
12: Molinari
13: xHenke
14: Habs
15: Kapten Baines
16: fatboyslin
17: Clockzor
18: Bozz
19: maro
20: Ministern
21: C.W.O.K
22: case
23: Fujoor
24: Grafton

Ej på listan
@hasselnot

Pratade med svante på globen. Jag finns med som nr.6 med förnamn, efternamn, tel och nick. Hade blivit nått fel och förväxlat nicknames.
 

molinari

Cartier
Här kommer korrekt lista från Globen:

1: Yonsson
2: Molle
3: Jaggis
4: klockodile
5: lio.se
6: hasselnot
7: fliegerchronograph
8: Seikosthlm
9: sherwan
10: marw
11: Nero13
12: Geparden
13: Molinari
14: xHenke
15: Habs
16: Kapten Baines
17: fatboyslin
18: Clockzor
19: Bozz
20: maro
21: Ministern
22: C.W.O.K
23: case
24: Fujoor
25: Grafton

Detta bådar gott, turnumret och allt!
 

klockodile

Dundee
2-Faktor
Här kommer korrekt lista från Globen:

1: Yonsson
2: Molle
3: Jaggis
4: klockodile
5: lio.se
6: hasselnot
7: fliegerchronograph
8: Seikosthlm
9: sherwan
10: marw
11: Nero13
12: Geparden
13: Molinari
14: xHenke
15: Habs
16: Kapten Baines
17: fatboyslin
18: Clockzor
19: Bozz
20: maro
21: Ministern
22: C.W.O.K
23: case
24: Fujoor
25: Grafton
Gött!
Jag känner mig hemma på fjärde plats.
Jag och Sven Nylander.
 

DB15

Panerai
Pledge Member
Dum fråga kanske, men bör jag ringa Globen och skriva upp mig på någon lista om jag planerar att köpa den lite billigare versionen? :D
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Dum fråga kanske, men bör jag ringa Globen och skriva upp mig på någon lista om jag planerar att köpa den lite billigare versionen? :D
Det är ju aldrig fel att sätta upp sig på listor hos ADs om man är rädd för att modellen säljer slut. Det finns dock inget gruppköp planerat på den modellen. Och innan 20 inlägg till ramlar in så blir det gruppköpet i denna tråd + troligtvis ett billigare alternativ som bestäms vid sittande bord under Basel. Det kan ju bli på den modellen men gissningsvis inte.
 

DrDre

Patek
Dum fråga kanske, men bör jag ringa Globen och skriva upp mig på någon lista om jag planerar att köpa den lite billigare versionen? :D

Beroende på hur den billigare ser ut och vad den kommer att kosta så funderar jag lite på den. Men iom att den inte är en Ltd Ed så lär det ju vara rätt gott om dem när första hysterin har lagt sig. Alltså ungefär som Turtle nyligen. Det är lite annorlunda med Ltd Ed. Då får man nog vara på hugget från början och efter det så lär det nog bara vara ett fåtal som cirkulerar runt.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Beroende på hur den billigare ser ut och vad den kommer att kosta så funderar jag lite på den. Men iom att den inte är en Ltd Ed så lär det ju vara rätt gott om dem när första hysterin har lagt sig. Alltså ungefär som Turtle nyligen. Det är lite annorlunda med Ltd Ed. Då får man nog vara på hugget från början och efter det så lär det nog bara vara ett fåtal som cirkulerar runt.
Jag kommer säkert vilja ha båda men "den andra" verkar ju ha 6R så gissningsvis kommer den bli både dyrare och ovanligare än Turtle.

Om man gillar 6R-boetten bättre så kan man ju dessutom flytta över urverk, visare och tavla till den boetten. :woot: Fast jag tror 8L-klockan blir en fullträff så det lär inte behövas.
 

Chuck

Patek
2-Faktor
1: Yonsson
2: Molle
3: Jaggis
4: klockodile
5: lio.se
6: hasselnot
7: Seikosthlm
8: sherwan
9: marw
Fliegerchronograph
10: Nero13
@Case
@Kapten Baines
@marw
13: xHenke
14: Habs
16:
17: Clockzor
18: Bozz
19: maro
20: Ministern
@FatboySlin
22: case
23: Fujoor
24: Grafton

Hjälp mig gärna reda ut listan. Tror detta stämmer men fattas siffror på en del.
Förlåt, har snöat på speedy alldeles för länge, vilken klicka gäller det?
 

DrDre

Patek
Jag kommer säkert vilja ha båda men "den andra" verkar ju ha 6R så gissningsvis kommer den bli både dyrare och ovanligare än Turtle.

Om man gillar 6R-boetten bättre så kan man ju dessutom flytta över urverk, visare och tavla till den boetten. :woot: Fast jag tror 8L-klockan blir en fullträff så det lär inte behövas.

Det var någon som spekulerade på det holländksa forumet:

"De nieuwe turtle => in lijn van de SKX00X serie (4R36)
De nieuwe 6105 => in lijn van de Sumo serie (6R15)
De nieuw 62mas => in lijn van de Marinemaster serie (8L35)"

Den förslaget låter ju ganska vettigt och rimligt (och hade passat mig perfekt som vill ha en "vardags 6105") men tyvärr har väl förhandsskvallret diskvalificerat en 6105 (kronan sägs ju sitta vid 3).

Ang priset så är det väl rimligt att den hamnar i häradet runt 30% över en Sumo? En snabbtitt på Chrono24 ger priser ungefär så här MM300 16-17 tkr och en Sumo 4-5 tkr, så kanske vi kan förväntas oss 7, 8 9 tkr när dammet har lagt sig och efterfrågan och utbud har synkats?
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Ang priset så är det väl rimligt att den hamnar i häradet runt 30% över en Sumo? En snabbtitt på Chrono24 ger priser ungefär så här MM300 16-17 tkr och en Sumo 4-5 tkr, så kanske vi kan förväntas oss 7, 8 9 tkr när dammet har lagt sig och efterfrågan och utbud har synkats?
Låter rimligt.
 
Topp