• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

62MAS reissue ( SLA017 / SBDX019 )

DrDre

Patek
Beställde en Breitling istället, blev lite ledsen.

Visst, den är övertecknad nu, men håller det ändå inte för otroligt att det kan gå att få en för den som är intresserad och som har högre könummer än 17. När det blir allvar så 1) ska man upp med 35 tkr (det tenderar att vara skillnad på "intresse" och faktiskt langa över en månadslön) och 2) det kan dyka upp annat i Basel som också intresserar den med kosing som bränner i fickan.

Men rasande snygg är den.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Visst, den är övertecknad nu, men håller det ändå inte för otroligt att det kan gå att få en för den som är intresserad och som har högre könummer än 17. När det blir allvar så 1) ska man upp med 35 tkr (det tenderar att vara skillnad på "intresse" och faktiskt langa över en månadslön) och 2) det kan dyka upp annat i Basel som också intresserar den med kosing som bränner i fickan.

Men rasande snygg är den.
Vanligtvis betyder ju 2000 ex i LE från SEIKO att man har ganska gott om tid att plocka upp ett exemplar men i detta fallet verkar det vara ett extremt tryck. Intresselista på 28 pers redan säger ju en del. Bara @Molle vet hur de 17 översta svarat. :)
 

Griffin

Breitling
IMG_1227.JPG

Julafton kommer tidigt i år. :cool::seiko::cool:
Är den där på riktigt? He he he, kunde inte låta bli.
 

hasselnot

Cartier
2-Faktor
Min tanke med....
är riktigt sugen men rädd att längden kommer ställa till det då jag sällan trivs med klockor över 48mm på mina klena handleder.
Inget mattesnille som kan beräkna längden utifrån att den anges till 43 mm på bredden?

Orginalet var ca 37x45 så tror du kan räkna med min 3mm på vardera sida :)
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Min tanke med....
är riktigt sugen men rädd att längden kommer ställa till det då jag sällan trivs med klockor över 48mm på mina klena handleder.
Inget mattesnille som kan beräkna längden utifrån att den anges till 43 mm på bredden?
Mått säger ju inte allt så stirra dig inte blind på det. :)
 

Herr_Katt

Cartier
2-Faktor
Tycker de ser mycket snygga ut men för stora för min del med den boettformen, verkar långa.
De ser långa ut på grund av att bilden är tagen med perspektiv, dvs de är ovala på bilden. Den är 10 pixlar högre än bredare på 260 tot så bilden är lite fackad som man säger på fackspråk.

Hur som helst, 43mm är för stort för mig tyvärr, köper väl en ändå :rolleyes:
 

URsinne

Audemars
2-Faktor
De ser långa ut på grund av att bilden är tagen med perspektiv, dvs de är ovala på bilden. Den är 10 pixlar högre än bredare på 260 tot så bilden är lite fackad som man säger på fackspråk.

Hur som helst, 43mm är för stort för mig tyvärr, köper väl en ändå :rolleyes:
Den såg bättre ut på den senare bilden som var nån annanstans, minns inte var. Den kanske inte är så farligt lång. Är den 48 är det ganska ok. Seiko spb053j1.
 

Ormet

Panerai
2-Faktor
Fan, aldrig vart med om så mycket gnäll på ett forum. Nästan varje tråd om reissuen i det där forumet har barkat om priset.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Fan, aldrig vart med om så mycket gnäll på ett forum. Nästan varje tråd om reissuen i det där forumet har barkat om priset.
:D Typiskt amerikaner! När SEIKO väl släpper en schysst klocka med lite högre kvalitetsgrad så gnäller de på priset för att de inte har råd. Men visst är den överprisad med några tusen, det köper jag.
 
Topp