• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

62MAS reissue ( SLA017 / SBDX019 )

Kapten Baines

Cartier
2-Faktor
Fan, aldrig vart med om så mycket gnäll på ett forum. Nästan varje tråd om reissuen i det där forumet har barkat om priset.
Ja, jädrar vilket gnäll om priset - undrar om Timeless fyllt intresselistan. Visst är det en modig slant men jag begriper inte varför en Tudor Black Bay ska vara ett bättre köp för de pengarna. Inget ont om Tudor, men Seiko 62 mas LE känns ju som en sju resor mer intressant pjäs.
 

Seikosthlm

Miyamoto Musashi
Pledge Member
2-Faktor
Ja, jädrar vilket gnäll om priset - undrar om Timeless fyllt intresselistan. Visst är det en modig slant men jag begriper inte varför en Tudor Black Bay ska vara ett bättre köp för de pengarna. Inget ont om Tudor, men Seiko 62 mas LE känns ju som en sju resor mer intressant pjäs.
aca61605c0e3cf7b1c20bc330f3d839e.jpg
 

DrDre

Patek
Fan, aldrig vart med om så mycket gnäll på ett forum. Nästan varje tråd om reissuen i det där forumet har barkat om priset.

Tror många som först sett bilden och gillar den (den är ju rasande snygg) blir lite besvikna eftersom den hamnade en bit över deras budget. När jag först såg bilder hoppades jag på att den skulle bli en "retro-Sumo" att krängas i stora volymer som beater. Nu blev det mer en ltd ed på en mkt finare nivå och där de flesta som köper förmodligen är riktiga Seiko-fans. Ser det dock inte som ngn stor sak, när man tänker efter så är det ju bara en bråkdel av alla klockor som släpps varje år som man faktiskt seriöst funderar på att köpa.

Som med så många andra klockor man spanat in men där det är ngt som gör att man inte slår till, så är det bara att släppa och leta vidare eller vänta tills nästa år.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Jag förstår ju att jag förmodligen inte är fullt frisk men jag kan inte släppa reissuen. Om den bara är som förväntat så kommer den vara fantastiskt bra.

Tänker lämna in min på proffsruckning om den inte går perfekt, vore jäkligt roligt att se hur 8L verkligen kan prestera.
 

Herr_Katt

Cartier
2-Faktor
Ser bra ut, nästan så man inte ser skillnad på den gamla och den, det kommer ju garanterat synas i verkligheten dock.

Jag fattar inte varför de envisats med att sätta pluppen på baksidan av sekundvisaren på stort sett alla klockor efter 80 talet, som det är på den där är det sjukt mycket snyggare och mer praktiskt
 

DrDre

Patek
Ser bra ut, nästan så man inte ser skillnad på den gamla och den, det kommer ju garanterat synas i verkligheten dock.

Jag fattar inte varför de envisats med att sätta pluppen på baksidan av sekundvisaren på stort sett alla klockor efter 80 talet, som det är på den där är det sjukt mycket snyggare och mer praktiskt

Om jag minns rätt så är re-issuen lite större.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
IMG_2154.JPG

http://store.shopping.yahoo.co.jp/watch-lab/sbdx019.html
"
【Model】 SBDX019 【Case】 Material: Stainless Steel Size: Vertical 48 × Width 40mm Belt Width: 19mm 【Belt】 Material: Silicon 【Movement】 Mechanical (Automatic) 【Function】 Second Hand Stop Function Calendar Function (Date Display) 【 Waterproof function】 200 m Waterproof for diving 【Accessories】 SEIKO exclusive BOX warranty card operation manual
Seiko [SEIKO]
Seiko is the first watch in Japan · The world's first quartz watch has been commercialized and is still famous for watches and is currently participating as official sponsor and official timer at world competitions such as the Olympic Games. It is familiar with the timer of the sports stadium on the sunset that it became a sponsor of the Korakuen Baseball stadium, Tokyo Dome, Meiji Jingu baseball ground and the stadium from before the war and after the war. It is a very popular brand as a present / gift such as entrance celebration.

Reproduction model of domestic first diver's watch which Seiko issued in 1965 appeared. It was donated four times from 1966 as the equipment of the Antarctic observatory overwintering crew, and since then many adventurers and explorers have used it in all the harsh environments of the earth such as North Pole, Antarctica and Everest, We made reliability immovable. In this reprint model, the three-dimensional feeling of abbreviations and crown, hour hands and sapphire glass boxes, etc. are reproduced as much as possible. The dolphin mark of the back lid representing automatic winding is the design as it is then.

Model number SBDX019
Case material: stainless steel
About size: length 48 × width 40 mm × thickness about: 14 mm
Belt width: 19 mm
Belt material: Silicon
Color: Black
Movement mechanical type (automatic winding)
Function second hand stop function
Calendar function (date display)
Waterproof function Waterproof: Waterproof 200m for submersion
Accessory SEIKO exclusive BOX
Warranty card
instruction manual"
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
"There is only one historical reissue and that is the sbdx019 to 500 units in Japan and the rest (1500 units) worldwide"

Så bara en modell alltså.
 

Utforskaren

Cartier
2-Faktor
Hur tror ni den storleksmässigt kommer kännas i praktiken jfr med t.ex. Submariner 14060 eller SKX007? Verkar vara ganska samma lug-to-lug mått, men har ingen erfarenhet av den här boettformen.
 

Magnus (Sthlm)

Panerai
2-Faktor
Ju mer jag tittar på den, desto mer gillar jag den! Perfekta mått och (nära) perfekt design. Kommer bli något i hästväg detta. Lite avundsjuk på er som hunnit förboka ett ex. Kommer det en icke limiterad med samma boett kommer jag garanterat försöka hugga en.
 
Topp