• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

62MAS reissue ( SLA017 / SBDX019 )

Molle

Kambei
Moderator
2-Faktor
Tidig annons för originalet. Sjukt hård kille. Tur man har originaltropic i både 19 och 20mm :)
20160715-0009.jpg
 

DB15

Panerai
Pledge Member
Det är som om min dröm går i uppfyllelse!
Har längtat så galet efter den här.
Har länge sakt att jag ska spara till en grym klocka som ska köpas på min 30 årsdag. Tyvärr har jag aldrig riktigt veta vad som ska köpas förens nu!
Nu vet jag verkligen vad ja ska spara till och vad som ska köpas, jag har äntligen ett mål :D
Hoppas priset hamnar på Max 20000kr
 

hasselnot

Cartier
2-Faktor
Det är som om min dröm går i uppfyllelse!
Har längtat så galet efter den här.
Har länge sakt att jag ska spara till en grym klocka som ska köpas på min 30 årsdag. Tyvärr har jag aldrig riktigt veta vad som ska köpas förens nu!
Nu vet jag verkligen vad ja ska spara till och vad som ska köpas, jag har äntligen ett mål :D
Hoppas priset hamnar på Max 20000kr

Verkar som att många spår närmare 30.000 :/
 

Molle

Kambei
Moderator
2-Faktor
Skulle vara lite konstigt om den blev dyrare om de nu inte, vilket är helt osannolikt, klämmer in 9r eller 9s som urverk. Men har uppfattningen att de är reserverade till GS? Känns som att klockan annars börjar närma sig GS i priser och kanske inte blir lika atraktiv för köpare.
De vet nog hur populär den kommer vara och om det stämmer att den blir limited så kommer det inte vara några problem att sälja dem för en bra bit över 30 tror jag. Tyvärr.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Låt oss fattiga drömma lite, är över en månad kvar till basel så tills dess kan man vara glad :)
Om de blir så, blir det nog en beggad GS. Men man kan ju alltid drömma :)
Förstår inte riktigt varför ni inte litar på @Molle
SBDX017 listar som sagt 30' nu vilket är helt vansinnigt men samtidigt en stark indikation på att 62MAS-2017 kommer kosta minst 30'.

Det finns ett alternativ och det är att de som sätter priserna i Sverige återfår sin verklighetsuppfattning och sänker priset på SBDX017 till runt 22-25, det är där den borde ligga prismässigt. I så fall borde den nya ligga på ungefär samma pris.

IMG_1105.PNG

Priset på yen sjunker dessutom så skillnaderna i pris mellan Japan och Sverige är nu löjligt stora.
 
Senast ändrad:
Topp