• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

62MAS reissue ( SLA017 / SBDX019 )

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Tror det blir som historiska 44GS och 62GS där de släppte en version som var väldigt trogen originalet och sedan moderna som var mer inspirerade än lika. Gissar på ett pris 10-15k för de med 6R15.
Om jag sållar bort de kommentarer jag inte tror på så blir min teori densamma, alltså en liknande 6R15-version men annat case, andra visare, annan tavla mm. Typ en SBDC027 fast med ny boett.

Men det är något som inte stämmer här, folk blandar ihop information. Jag hade inte blivit förvånad om det kommer två olika versioner av den ovan varav en är LE och en inte är LE.
 

Fujoor

Patek
2-Faktor
Om jag sållar bort de kommentarer jag inte tror på så blir min teori densamma, alltså en liknande 6R15-version men annat case, andra visare, annan tavla mm. Typ en SBDC027 fast med ny boett.

Men det är något som inte stämmer här, folk blandar ihop information. Jag hade inte blivit förvånad om det kommer två olika versioner av den ovan varav en är LE och en inte är LE.
Och på den som inte är LE blir det ett stort jävla X mitt på tavlan! :)
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Vem är Dickson Ng? Hur mycket kan man lita på den här informationen?
IMG_1122.PNG

Tror han snodde informationen från WUS.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Y 350 000 = 28' kr.
Dra av standardrabatt på 15% så blir japanpriset ~ 24'kr. Så ett svenskt listpris på 30' vore logiskt om man ser till internationell prissättning men man kommer bli väl som vanligt bli besviken på det svenska listpriset.
 

Nero13

Panerai
Y 350 000 = 28' kr.
Dra av standardrabatt på 15% så blir japanpriset ~ 24'kr. Så ett svenskt listpris på 30' vore logiskt om man ser till internationell prissättning men man kommer bli väl som vanligt bli besviken på det svenska listpriset.
Det kanske är intressant att försöka få hem ett gäng ifrån Japan då kanske? 6k är rätt stor pris skillnad om det nu är de siffrorna i slutändan.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Det kanske är intressant att försöka få hem ett gäng ifrån Japan då kanske? 6k är rätt stor pris skillnad om det nu är de siffrorna i slutändan.
Vi får helt enkelt se hur priserna hamnar. Får vi till ett gruppköp så blir det ju inte listpris vi betalar. Man får dock räkna med att det skiljer mellan japanska listpriset och svenska listpriser, det är ju naturligt.

Andra problemet är att få tag på dem. 2000 exemplar är många för en LE men de lär bli extremt eftertraktade.
 

Molle

Kambei
Moderator
2-Faktor
Y 350 000 = 28' kr.
Dra av standardrabatt på 15% så blir japanpriset ~ 24'kr. Så ett svenskt listpris på 30' vore logiskt om man ser till internationell prissättning men man kommer bli väl som vanligt bli besviken på det svenska listpriset.
350kJPY kan mycket väl vara pre-moms priset i Japan.
 

xBjörne

Rolex
2-Faktor
Hur står Globen sig mot andra AD's runt om i världen? Kommer de kunna ta hem typ tio ex om modellen blir hett eftertraktad?
 

DrDre

Patek
Tror det blir som historiska 44GS och 62GS där de släppte en version som var väldigt trogen originalet och sedan moderna som var mer inspirerade än lika. Gissar på ett pris 10-15k för de med 6R15.

Jag hoppas ju på att den blir ngn sorts vintage-inspirerad variant av Sumo, dvs ngt av hög kvalitet (men inte super jfr MM300) och som vräks ut i bulk på Chrono24 för en femtusing när dammet lagts sig om ngt halvår. Och att den inte har "konstiga" visare (även om Seiko-fans tycker att de är klassiska :) ). Men helst av allt skulle jag vilja se en 6105 (8110) re-issue då skulle lädret glida upp fortare ur fickan.
 

sherwan

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Bad News, hoppas att det inte stämmer.
Man vill inte att den ska urvattnas med 5 olika varianter av samma klocka med små skillnader.
 

DrDre

Patek
Bad News, hoppas att det inte stämmer.
Man vill inte att den ska urvattnas med 5 olika varianter av samma klocka med små skillnader.

Jag kan inte så mkt om Seiko i allmänhet så det blir rena spekulationer, men jag tror inte att den billiga och den dyra kommer att kanibalisera på varandra. Det finns nog utrymme för båda på samma sätt som en MM300 och en Sumo inte precis konkurrerar med varandra. Sumon är bra brukskvalitet för daglig användn, men allt är ju minst ett strå vassare på MM300.

Seiko är väl närmast unika när det gäller att kunna handskas med en sådan extrem bredd i sortimentet under samma namn. Allt från en sub-1000 kr ända upp till varianter som kostar som en italiensk sportbil.
 

marw

Panerai
2-Faktor
Även jag skrev upp mig på listan igår och Robert bekräftade imorse. Bjuder på en seikobild från Vietnam där solen precis gått ned.
IMG_20170207_183947.jpg
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Senast ändrad:

xBjörne

Rolex
2-Faktor
Stackars Robban, hoppas ni gett honom erat KS-nick också annars blir det nog jobbigt för honom.

Än så länge:
1: Yonsson
2: Molle
3: @Jaggis
4: @klockodile
5: @lio.se
6: @hasselnot
7: @Seikosthlm
8: @sherwan
9: @Fliegerchronograph
10: @Case
11: @Kapten Baines
12: @marw
13: @xHenke
14: @Habs

Kommer tagga er under Basel och vill ni fortfarande hoppa på gruppköpslista när ni vet priset så behåller ni er plats i kön.
Förutsatt att allt inte går åt helsike men allting.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
OM ni skriver upp er på intresselistan hos Globen, ge då Robban ert nick! Har ni inte redan gett honom ert nick så gör det.

Så blir det lättare för oss att administrera ett eventuellt gruppköp.
 
Topp