• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

62MAS reissue ( SLA017 / SBDX019 )

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
"A tight lipped source tells me the new 6r range of divers will be similar to this reissue. They'll be 43mm and have a 3:00 crown without crown guards. 43nm case. Split 12:00 lume marker like the 6105. Bracelet or rubber and around $700 USD."

Från WUS
 

Molle

Kambei
Moderator
2-Faktor
019.jpg
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Tyvärr har du nog rätt men jag hoppas verkligen de skippar prospex logo på denna. Jag har ju svårt att ta fram slipen, kommer att göra ont i klocksjälen...
SEIKO har ju fått mycket skit på alla forum för att SBDX017 har etsad krona. Jag gissar däremot att det kliar som satan i fingrarna på dem och att de väldigt gärna vill etsa kronan ändå. Fördelen med etsning är att det borde vara väldigt lätt att sandpappra bort. Har den diashield däremot så kanske det blir lite meckigare. Kronorna lär väl däremot inte ha diashield oavsett.
 

hasselnot

Cartier
2-Faktor
SEIKO har ju fått mycket skit på alla forum för att SBDX017 har etsad krona. Jag gissar däremot att det kliar som satan i fingrarna på dem och att de väldigt gärna vill etsa kronan ändå. Fördelen med etsning är att det borde vara väldigt lätt att sandpappra bort. Har den diashield däremot så kanske det blir lite meckigare. Kronorna lär väl däremot inte ha diashield oavsett.

Om det är en historical så känns det inte som att det passar och förstår inte varför dom skulle välja det på LE versionen. Dock så kan man alltid förvånas. Är väl större risk att 6r15 råkar illa ut?
 

Fujoor

Patek
2-Faktor
"A tight lipped source tells me the new 6r range of divers will be similar to this reissue. They'll be 43mm and have a 3:00 crown without crown guards. 43nm case. Split 12:00 lume marker like the 6105. Bracelet or rubber and around $700 USD."

Från WUS
Lite trist att den eventuella billigare varianten är på 43 mm.
 
Topp