• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

62MAS reissue ( SLA017 / SBDX019 )

hasselnot

Cartier
2-Faktor
Ja du, svarade ju på det tidigare. Om någon kan få till 20st så är det Globen.

Så var det, glömde. Kommer bli intressant att se hur de fördelas mellan länder. Misstänker att stockholm inte kommer att gå lottlös men finns ju en chans att vissa butiker inte kommer att kunna beställa in önskat antal exemplar. Förhoppningsvis tycker Seiko om Globen butiken :heart:
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Så var det, glömde. Kommer bli intressant att se hur de fördelas mellan länder. Misstänker att stockholm inte kommer att gå lottlös men finns ju en chans att vissa butiker inte kommer att kunna beställa in önskat antal exemplar. Förhoppningsvis tycker Seiko om Globen butiken :heart:
Risken att du hoppar av när priset blir officiellt bedömer jag som större än risken att Globen inte kan få 20st. ;)
 

Molle

Kambei
Moderator
2-Faktor
Verkar som de gamla tar fart...
Screenshot_20170207-201435.png
 

hasselnot

Cartier
2-Faktor
Risken att du hoppar av när priset blir officiellt bedömer jag som större än risken att Globen inte kan få 20st. ;)

Ja risken är stor att många tappar intresse om inte urverk, finish osv speglar priset. Blir ju lite svårare att välja om den börjar närma sig GS priser. Men om de nu skapar en klocka som man kan äga länge tex safirglas och kanske en bezel som är lite tåligare så motiverar det ett högre pris. Man vet ju inte hur seiko håller med reservdelar till LE och om det inte går att byta t.ex glas, krona osv om 10-15år så blir det en väldigt dyr klocka. Men alla tänker kanske inte som jag gällande ägande över tid.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Ja risken är stor att många tappar intresse om inte urverk, finish osv speglar priset. Blir ju lite svårare att välja om den börjar närma sig GS priser. Men om de nu skapar en klocka som man kan äga länge tex safirglas och kanske en bezel som är lite tåligare så motiverar det ett högre pris. Man vet ju inte hur seiko håller med reservdelar till LE och om det inte går att byta t.ex glas, krona osv om 10-15år så blir det en väldigt dyr klocka. Men alla tänker kanske inte som jag gällande ägande över tid.
  • Gällande urverk och pris så har du ju fått svar på det.
  • Vad gäller bezel så har näst intill alla seikos en keramisk yta på bezel, det är därför en 20 år gammal skx ser såpass bra ut
  • Optura garanterar reservdelar i minst 10 år, finns det trots detta inte reservdelar som behövs i 10 år så får du en ny motsvarande klocka istället.
  • SEIKO är för övrigt kända för att vara billiga att serva.
 

FatboySlin

Breitling
Tänkte ju att detta skulle bli året då jag avancerade upp till en GS, men denna verkar ju för bra för att säga pass på så GS får nog tyvärr vänta lite till. Signade upp i går eftermiddags hos Klockmaster Globen, men glömde fråga vilken plats i kön jag fick.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Tänkte ju att detta skulle bli året då jag avancerade upp till en GS, men denna verkar ju för bra för att säga pass på så GS får nog tyvärr vänta lite till. Signade upp i går eftermiddags hos Klockmaster Globen, men glömde fråga vilken plats i kön jag fick.
21 skulle jag tro.
 

xBjörne

Rolex
2-Faktor
Jag ringde och kompletterade anmälan med mitt KS-nick igår kväll och passade på att fråga om könummer, nummer #13 enligt Robban så listan här stämmer nog inte till 100% om det spelar någon roll :)
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Jag ringde och kompletterade anmälan med mitt KS-nick igår kväll och passade på att fråga om könummer, nummer #13 enligt Robban så listan här stämmer nog inte till 100% om det spelar någon roll :)
Vi kommer synka listorna och gå ut med info via PM samt i en separat tråd om vi får tag på fler eller om det blir avhopp.
 

Case

Panerai
Jag var precis förbi och snackade med Robert. Vilken trevlig kille! Jag har nummer 22 på listan.

Passade på och klämma på lite GS och en MM300 och en Grand Cocktail de har där. Den var grym, men 12000 känns galet mycket. Dock tyckte jag GS quartzdykarna var ok i storleken, och grymt balla. Blir det ingen LE för mig kan det var ett alternativ.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
1: Yonsson
2: Molle
3: Jaggis
4: klockodile
5: lio.se
6: hasselnot
7: Seikosthlm
8: sherwan
9: marw
Fliegerchronograph
10: Nero13
@Case
@Kapten Baines
@marw
13: xHenke
14: Habs
16:
17: Clockzor
18: Bozz
19: maro
20: Ministern
@FatboySlin
22: case
23: Fujoor
24: Grafton

Hjälp mig gärna reda ut listan. Tror detta stämmer men fattas siffror på en del.
 
Senast ändrad:

Case

Panerai
1: Yonsson
2: Molle
3: Jaggis
4: klockodile
5: lio.se
6: hasselnot
7: Seikosthlm
8: sherwan
Fliegerchronograph
10: Nero13
@Case
@Kapten Baines
@marw
13: xHenke
14: Habs
16:
17: Clockzor
18: Bozz
19: maro
20: Ministern
@FatboySlin
22: case
23: Fujoor
24: Grafton

Hjälp mig gärna reda ut listan. Tror detta stämmer men fattas siffror på en del.
Jag står på plats 11 och 22. Anmälde mig 11 här och 22 i butiken. Vet ej vad som gäller
 
Topp