• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

6309

C

Crowolf

Guest
Hämtade ut paket igår, glad i hågen. Äntligen skulle jag få min 6309-7040, enligt bilder ganska möglig men jag gillar det. Packar upp klockan och skruvar ut kronan........som sen inte går att skruva in igen. Bara ett raspigt ljud men ingen botten. Så jävla besviken att jag inte ens orkar lägga upp en bild på eländet. Säljaren (ett land långt österut) låter köpet gå tillbaka så det är ju lugnt men nu börjar jakten igen. Suck!

/Poppe
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Men vänta lite nu. Om kroninfästningen är bra,så kan du ju köpa en ny krona billigt. Det kan det ju vara värt om du fick den billigt. :|
 
C

Crowolf

Guest
yonsson skrev:
Men vänta lite nu. Om kroninfästningen är bra,så kan du ju köpa en ny krona billigt. Det kan det ju vara värt om du fick den billigt. :|

Säljaren erbjöd sig att skicka en.... Kanske ska pröva det med nån reduktion av pris.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Gört! Plocka ut kronan och kolla hur kroninfästningenser ut. Ser den ok ut, så blir det en lätt fix. Du kan med fördel göra rent kroninfästningsgängorna med hjälp av tandtråd.
 
Topp