Laddar...
Nymans Ur 1851

Stockholms Auktionsverk
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

6309

Diskussion i 'Vintage' startad av Crowolf, 27 januari 2013.

1. Crowolf

Crowolf Guest

Hämtade ut paket igår, glad i hågen. Äntligen skulle jag få min 6309-7040, enligt bilder ganska möglig men jag gillar det. Packar upp klockan och skruvar ut kronan........som sen inte går att skruva in igen. Bara ett raspigt ljud men ingen botten. Så jävla besviken att jag inte ens orkar lägga upp en bild på eländet. Säljaren (ett land långt österut) låter köpet gå tillbaka så det är ju lugnt men nu börjar jakten igen. Suck!

/Poppe

2. Aquaracer2

Aquaracer2 Groda

Från:
    Skärgården
    Tråkigt att höra. Får hålla tummarna på att du hittar ett bättre exemplar snart!

3. Scaramanga

Scaramanga Friends of KS

Från:
    Norrland
    Trist!

Jag har en sådan med lite patina som jag egentligen inte behöver såatte....

4. Aquaracer2

Aquaracer2 Groda

Från:
    Skärgården
    Räddaren i nöden stiger fram!

5. Scaramanga

Scaramanga Friends of KS

Från:
    Norrland
    Ja vafan, man vill ju vara schysst ;)

6. yonsson

yonsson Kikuchiyo Kobra Kai

Från:
    GBG
    Men vänta lite nu. Om kroninfästningen är bra,så kan du ju köpa en ny krona billigt. Det kan det ju vara värt om du fick den billigt. :|

7. Scaramanga

Scaramanga Friends of KS

Från:
    Norrland
    Ja exakt! Det är ju kronan som brukar gå sönder oftast.

Be om prisreduktion :)

8. Crowolf

Crowolf Guest

Är det den du lagt ut bilder i seiko-tråden då och då?

/Poppe

9. Crowolf

Crowolf Guest

Säljaren erbjöd sig att skicka en.... Kanske ska pröva det med nån reduktion av pris.

10. yonsson

yonsson Kikuchiyo Kobra Kai

Från:
    GBG
    Gört! Plocka ut kronan och kolla hur kroninfästningenser ut. Ser den ok ut, så blir det en lätt fix. Du kan med fördel göra rent kroninfästningsgängorna med hjälp av tandtråd.