• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

65tkr, vad köper man?

Belic

Cartier
Hej!

Efter sakta men säkert trappat upp klockbudgeten under 2014 så är det dags att ta nästa steg.
Gick från en Omega AT Chrono -> Rolex Exp2 16570 -> Rolex GMT2C och inom en snar framtid vill jag ha något nytt!

Jag har märkt att begagnade Rolex har ett litet glapp från GMT/Sub/DJ2 till Daytonan som känns som ett normalt nästa steg. Från ca 45' till 75' men inte så mycket därimellan, det skulle väl vara hulken eller blnr.

Så innan jag landar på en Daytona eller en AP 15300 måste jag ta ett fräscht mellankliv!

Tänk 2-3 år begagnat.
 

par

Patek
2-Faktor
Så många skx man får för 65 papp

Ne skämt o sido, ska du bara köpa en så är det Sub eller SD som gäller
 

svampen37

Cartier
2-Faktor
Du har riktat in dig lite för mycket på inköpspriset på klockan. Visst är det budgeten som styr, men vad vill Du ha som ryms inom din budget?

Sub, SD, GMT, Daytona är ju alla stålisar i prisklasserna du nämner, och mer eller mindre samma klocka imo.

EDIT: finns en hulk till salu om du känner dig mogen för en sådan ;)
 

Belic

Cartier
Eftersom jag har insett att jag tröttnar på klockan efter 6 månader så lägger jag inte lika stor vikt vid att det måste kännas 100% rätt direkt längre :) Det positiva är att vid varje byte går jag upp lite i pris och tillslut blir det någon härlig gulddinka som hänger med länge!

Jag kanske lyckas jaga rätt på ett ok exemplar av Daytonan, den känns mest aktuell just nu!
 

Ernesto

Patek
2-Faktor
Om du kan tänka dig nytt istället för 2-3 år begagnat: 116400GV

image.jpg
 

nissehult

Patek
2-Faktor
Eftersom jag har insett att jag tröttnar på klockan efter 6 månader så lägger jag inte lika stor vikt vid att det måste kännas 100% rätt direkt längre :) Det positiva är att vid varje byte går jag upp lite i pris och tillslut blir det någon härlig gulddinka som hänger med länge!

Jag kanske lyckas jaga rätt på ett ok exemplar av Daytonan, den känns mest aktuell just nu!
Utan att vara för mycket amatör-psykolog så låter det som att risken stor att du tröttnar på den framtida gulddinkan efter 6 månader och letar dig vidare mot ädlare metaller och dyrare klockor. När fokus är priset så är det lätt att gränserna tänjs när man närmar sig "målet."

Vi får se om några år om du sitter med en isad platinum eller insett att den enklare stål-Rollen var den som hjärtat ville ha och pengarna som blev över användes till att utforska världen utanför Rolex. Spådom anno 2015... ;)

Men lycka till i jakten.
 
Kanske ryms en halvguldare typ 116613 eller 116713 i budget, men tror Även att en nyare Daytona kan rymmas om du höjer några lax...

Ang APn 15300 så är det en underbar klocka men inget för en OWG så det kan vara värt att tänka på (om du nu är en OWG?)
 

JayJay

Rolex
Eftersom jag har insett att jag tröttnar på klockan efter 6 månader så lägger jag inte lika stor vikt vid att det måste kännas 100% rätt direkt längre :) Det positiva är att vid varje byte går jag upp lite i pris och tillslut blir det någon härlig gulddinka som hänger med länge!

Jag kanske lyckas jaga rätt på ett ok exemplar av Daytonan, den känns mest aktuell just nu!
Har du prövat att köpa nytt någon gång? För egen del brukar jag bli mer fäst vid klockorna då. I o f s kanske du trivs med att flippa och testa nytt och då spelar det mindre roll.
 
Topp