• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

65tkr, vad köper man?

007

Cartier
c5b15c3c037e55faa2d1c5bc7ce34be5.jpg

Tveklöst! Lätt den snyggaste klockan just nu! (Tycker jag) [emoji4]
 

RDFG

Cartier
Trivsamt "problem" :)

Hade jag haft tänket du har (klocka + tid = dyrare klocka) hade jag försökt beta av de säkrare rolex vintage modellerna 5513/1675/16660/1680red/1655/1803 osv.

Roliga klockor att ha ägt som man sällan förlorar pengar på vad jag förstår.. Är det enbart nyare klockor som efterfrågas får du bortse från ovanstående
 

Belic

Cartier
Spara till en AP tycker jag.
Blir perfekt extra klocka till din GMT Master :)
Milgauss GV'n som Ernesto postade är lätt den grymmaste klockan ur Rolex sortiment i dagens läge
Måste ju mellanlanda någonstans innan APn, just nu har jag ingen klocka!!
Utan att vara för mycket amatör-psykolog så låter det som att risken stor att du tröttnar på den framtida gulddinkan efter 6 månader och letar dig vidare mot ädlare metaller och dyrare klockor. När fokus är priset så är det lätt att gränserna tänjs när man närmar sig "målet."
Vi får se om några år om du sitter med en isad platinum eller insett att den enklare stål-Rollen var den som hjärtat ville ha och pengarna som blev över användes till att utforska världen utanför Rolex. Spådom anno 2015... ;)
Men lycka till i jakten.
Det är klart att det kommer bli så :cigar: Men då får det att låta som något negativt? Finns ju ingen bättre scam än att lura sig själv att man har råd med en Daytona Platinum eller liknande ;)
Kanske ryms en halvguldare typ 116613 eller 116713 i budget, men tror Även att en nyare Daytona kan rymmas om du höjer några lax...
Ang APn 15300 så är det en underbar klocka men inget för en OWG så det kan vara värt att tänka på (om du nu är en OWG?)
Fan halvguld funkar inte, svårt att sätta fingret på vad det är men det går inte!
Jag är en OWG men just nu är jag klocklös :bag: Varför funkar inte APn som enda klocka?

Kanske stretchar lite på budgeten, vilar några veckor till så blir det väl ett fint ex av en Daytona 116520 :)
 
Fan halvguld funkar inte, svårt att sätta fingret på vad det är men det går inte!
Jag är en OWG men just nu är jag klocklös :bag: Varför funkar inte APn som enda klocka?

Funkar säkert men JAG tyckte den kändes ömtålig, och skulle inte haft den som OWG dessutom så drar den på sig en hel del repor som man nog helst vill vara utan på den typ av klocka...

Kändes lite som en 'fin' klocka....och inget som man vill ha på sig 24/7...
 

MJ24

Patek
2-Faktor
Funkar säkert men JAG tyckte den kändes ömtålig, och skulle inte haft den som OWG dessutom så drar den på sig en hel del repor som man nog helst vill vara utan på den typ av klocka...

Kändes lite som en 'fin' klocka....och inget som man vill ha på sig 24/7...
Håller med här, lite för ömtålig om man nu bryr sig om repor, för att ha som OWG.
 

Belic

Cartier
Håller med här, lite för ömtålig om man nu bryr sig om repor, för att ha som OWG.


Kanske är så, svårt att bära något billigare/tåligare om man har en AP liggandes i lådan dock.

Ska sälja en lägenhet i helgen, lite beroende på hur de går så kanske budgeten stretchas lite :happyhappy:
 

MJ24

Patek
2-Faktor
Kanske är så, svårt att bära något billigare/tåligare om man har en AP liggandes i lådan dock.

Ska sälja en lägenhet i helgen, lite beroende på hur de går så kanske budgeten stretchas lite :happyhappy:
Ja, så kan det vara.
Sålde min 15400 eftsom jag kände att jag oroade mig för repor lite väl mycket, vilket gjorde att jag längtade efter en klocka som tålde lite mer.
 

MJ24

Patek
2-Faktor
Rätta mig om jag har fel nu, men som jag har förstått det så är klockan ömtålig även när det kommer till urverket. Stämmer det?
Jag har ingen erfarenhet av att så skulle vara fallet, men har sett att det nämnts av andra på forumet.
Tipset är att Kolla andra källor på nätet, och se om det internationellt skrivits något om det för att få en second opinion...
 

Svanen

Omega
Ska du ha en klocka där du får mycket valuta för pengarna skulle jag satsa på en Omega Speedmaster 57a. Där får du Omegas egna 9300 inhouseverk, 60h gångreserv, kronograf o 4års garanti.

Klockan sitter dessutom snuskigt bra på handleden. En sådan dinka går loss för knappa 65bagis.
 

osc10

Panerai
2-Faktor
Lycka till med jakten, din tidigare exp2:à är flippad vidare. Får se om jag fortsätter i dina fotspår...
 
Topp