• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

8 långa dagar.. Blev precis 9!

Ricrob

Patek
..lider mot mot sitt slut, äntligen! Överföringen skedde förra måndagsmorgonen. Nu är det bara få skoldagen att susa förbi så snabbt som möjligt, lär ju bli lätt... Älskar att hata dessa dagar!

8F720672-77C2-4C72-8DFB-582D1D4E0F1E-114-00000003847469EF.jpg


Hatar Posten så mycket just nu! Frun har varit hemma sedan 13:00 och INGEN, jag repeterar INGEN postgubbe har varit och försökt leverera! Utredning på utkörningen beställd, här ska fan prickas postgubbe! I övrigt är det bara tt vänta till i morgon, då den kommer till ombud, eller hör på den här, vänta tills på fredag, för då erbjöd de sig att köra ut den direkt hem igen!! :evil:
2CAE5F32-707E-4E35-BFFC-107CB6FAAEF4-314-000000209750B318.jpg
 

NiklasArvid

Mon Mothma
2-Faktor
Re: 8 långa dagar..

Spännande!!!

jag går också i väntans tider, undrar ju lite vad DHL-DE gjort sen 05:48 i lördags morse...

:?

dhl-de.jpg
:?
 

max

Dancing Queen
Re: 8 långa dagar..

Ricrob: Skapligt sega på att regga paketet i malmö, men du fick tag i ett spårningsnummer från posten tillslut iaf.
Kul att det är på g! Även om det fasen gör ont i kroppen dendär sista dagen!

Niklas: Sista raden säger att de fört över till annat transportbolag, troligtvis är det vanliga posten som har ditt paket i sverige för tillfället (brukar iaf hoppa över till dem från dhl tyskland).
Ring posten och be om ett svenskt fraktnummer så kan du se var det är nu.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Vet hur det känns, oftast fuskar de bara och kommer aldrig i närheten av utlämningsadressen.
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
JakobZ skrev:
Kan dom inte ha kommit innan 1300?

Ibland är de ju väldigt tidigar beroende på bolag. Fedex är nästan alltid på eftermiddagen eller kring lunch, likaså DHL. EMS har jag varit med knackat på dörren strax över klockan sju på morgonen. Dock surt att behöva vänta, lider med dig, en dag kan ju tyckas fjuttigt men vi vet ju alla hur hemskt det faktiskt är!
Men den som väntar på något gott... :)
 

NiklasArvid

Mon Mothma
2-Faktor
Re: 8 långa dagar..

max skrev:
Ricrob: Skapligt sega på att regga paketet i malmö, men du fick tag i ett spårningsnummer från posten tillslut iaf.
Kul att det är på g! Även om det fasen gör ont i kroppen dendär sista dagen!

Niklas: Sista raden säger att de fört över till annat transportbolag, troligtvis är det vanliga posten som har ditt paket i sverige för tillfället (brukar iaf hoppa över till dem från dhl tyskland).
Ring posten och be om ett svenskt fraktnummer så kan du se var det är nu.


Tack maxa, snackade med posten o de visste inget... Får ringa o va lite grinigare imorn, ETA var satt till onsd. :evil:
 

Ricrob

Patek
Aurum skrev:
Vet hur det känns, oftast fuskar de bara och kommer aldrig i närheten av utlämningsadressen.
Precis det jag misstänker och även sa till tjejjen jag pratade med! Ska bli kul att höra förklaringen när de utrett vad som hänt, speciellt eftersom jag var hemma och kollade både min, min frus telefon och nere i porten efter meddelanden.. Idioten ville nog bara bli klar tidigare utan att ha en tanke på vilket helvete han satte mig och min familj i! :evil:
 

max

Dancing Queen
Ricrob skrev:
Nej, enligt hon jag pratade med så skulle han varit här just 15:58, när senaste uppdateringen gjordes..

Har ni portkod så är det därför, vet inte hur många ggr jag öst svordomar över dem genom telefonen pga detta. Frågar alltid hur i h-vete de kan komma in och lämna reklam till oss varje dag men inte ett paket.
...eller så är det bara nått de skyller på för att slippa åka.
Posten är trötta satar utan någon som helst ambition att bli bättre
 

Rossi

Rolex
2-Faktor
Ricrob skrev:
Hatar Posten så mycket just nu! Frun har varit hemma sedan 13:00 och INGEN, jag repeterar INGEN postgubbe har varit och försökt leverera! Utredning på utkörningen beställd, här ska fan prickas postgubbe! I övrigt är det bara tt vänta till i morgon, då den kommer till ombud, eller hör på den här, vänta tills på fredag, för då erbjöd de sig att köra ut den direkt hem igen!!

Ska jag tolka detta som att du kanske är lite sugen på att öppna paket?:-D:-D:-D
 

Ricrob

Patek
max skrev:
Ricrob skrev:
Nej, enligt hon jag pratade med så skulle han varit här just 15:58, när senaste uppdateringen gjordes..

Har ni portkod så är det därför, vet inte hur många ggr jag öst svordomar över dem genom telefonen pga detta. Frågar alltid hur i h-vete de kan komma in och lämna reklam till oss varje dag men inte ett paket.
...eller så är det bara nått de skyller på för att slippa åka.
Posten är trötta satar utan någon som helst ambition att bli bättre

Vi har portkod men en sådan som är kopplad till mobiltelefon, så slår man koden som står vid vårt efternamn så ringer det och man öppnar porten med ett knapptryck, så där är postgubbej*#veln torsk om han påstår att han "inte hade koden"! Skulle det av ngn anledning inte gå att komma fram (det har ju ändå inte hänt så mycket med mobilnätet de senaste 20 åren..) så pratar man in ett röstmeddelande men hade han gjort det? NEJ! Han/hon ska sparkas!
 

Ricrob

Patek
Rossi skrev:
Ricrob skrev:
Hatar Posten så mycket just nu! Frun har varit hemma sedan 13:00 och INGEN, jag repeterar INGEN postgubbe har varit och försökt leverera! Utredning på utkörningen beställd, här ska fan prickas postgubbe! I övrigt är det bara tt vänta till i morgon, då den kommer till ombud, eller hör på den här, vänta tills på fredag, för då erbjöd de sig att köra ut den direkt hem igen!!

Ska jag tolka detta som att du kanske är lite sugen på att öppna paket?:-D:-D:-D
Va..? Hur menar du nu..? ;)

Ja, jag är så galet sugen på att få hem grisen (arbetsnamn) nu! Kom dessutom på att överföringen gjordes förra fredagen, så det är 11 dagar idag! :shock:
 

Ariste

Audemars
2-Faktor
Jag känner med er, i väntans tider spirar så många känslor...det ska bli mig en fröjd att följa paketöppningstrådarna den närmaste tiden. :)
 

max

Dancing Queen
Va bara tvungen att slänga in denna:

transit.jpg


...lär väl ta 8 dagar för posten nu, varför kan de inte vara lite mer som kineserna?
 

Ricrob

Patek
max skrev:
Va bara tvungen att slänga in denna:

transit.jpg


...lär väl ta 8 dagar för posten nu, varför kan de inte vara lite mer som kineserna?
WOW, så ska det se ut! Hoppas inte Posten flunschar till det nu bara..

Passar även på att höra vad som hänt med NiklasArvid's paket? ETA onsdag sa dom väl?
 

max

Dancing Queen
...min son ringde precis och sa att han tagit emot ett paket med kinatecken på :eek: :eek: :shock:

Att skicka ett paket kl 17.02 i kina den 25:e som anländer 09.05 den 27:e hos mottagare i sverige måste vara nära rekord! Är iof bara några band men fortfarande ett paket.
 

Ricrob

Patek
max skrev:
...min son ringde precis och sa att han tagit emot ett paket med kinatecken på :eek: :eek: :shock:

Att skicka ett paket kl 17.02 i kina den 25:e som anländer 09.05 den 27:e hos mottagare i sverige måste vara nära rekord!
Satan i gatan, rekord indeed!

Trevligt, det innebär paketöppning idag också, eller än bätte, öppna paket live på gtg'n ikväll! Det skulle bli historiens första, eller hur?
 
Topp