• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

8 veckor - ännu ingen klocka

Sond

Patek
Min DJ som befinner sig under ömsint vård hos Rob E har nu varit där 8 veckor(igår). Ser verkligen fram mot att få tillbaka den.

Men ni som "kan" Rob E, vad beror de förlängda sevicetiderna på? Har de tappat någon urmakare? Får de fler kunder? Om de får fler kunder, tar de från andra eller har det sålts fler klockor utan att de anpassat verkstaden?
 

JayJay

Rolex
Utan spaning, ingen aning. Lyft luren, ring och fråga. Alternativ dra iväg ett mail. Ingen borde veta bättre än dom. Finns förmodligen en rimlig/logisk förklaring. Hur som helst tråkigt att vara utan sin klocka så länge.
 

Boris Balkan

Fark you!
Min DJ som befinner sig under ömsint vård hos Rob E har nu varit där 8 veckor(igår). Ser verkligen fram mot att få tillbaka den.

Jag har som du vet lämnat in min 16800 och jag fick kostnadsförslag i onsdags (som jag accepterade) där angavs en leveranstid på 8-10 v. Jag saknar min nya ögonsten så att det gör ont i själen (men det känns bra att den är i Robs kompetenta händer) och tröstar mig med att porrsurfa OQ och lära mig "allt" om den.
 

16610

Patek
2-Faktor
Ring och hör med dem. Jag hade inte pallat vänta så länge för att få veta=) hade antagligen ringt minst 2 ggr i veckan=)
 

Sond

Patek
Alltså, de är inte sena. Jo, med en dag men det tycker jag inte räknas. Den uppgivna tiden brukar väl vara ca 5-6 veckor? I höstas utökades det till 6-8(så vad det för min DJ) och nu som för Boris Balkan 8-10. Att ringa ser jag som mindre säker än att fråga här..:) Och självklart kommer jag fråga när jag väl får tillbaka min DJ.
 

16610

Patek
2-Faktor
Prata med en urmakare som sa att ca en dag för en helservis. Men då hade man kollat över klockan och visste vilka ev delar som skulle bytas. 1dag plus leverans på ev delar(1-3 dagar om de finns på hyllan). Och då är det bara den klockan som skall göras. Brukar ju i regel vara en hel del fler klockor i verkstaden=) 4-6 veckor är nog inget konstigt alls. 8-10 veckor låter som de större städerna. När man bor på glesbygden (Borås) 4-6 veckor=) Älskar KS!
 

Merlin

Vacheron
2-Faktor
20131122_162500_zps3da04ddf.jpg

Fick hem denna från Omega i går 6 veckors väntan nu känns den crispy som en friterad fläsksvål.
 

Porsan

Efraim
2-Faktor
Min DJ som befinner sig under ömsint vård hos Rob E har nu varit där 8 veckor(igår). Ser verkligen fram mot att få tillbaka den.

Men ni som "kan" Rob E, vad beror de förlängda sevicetiderna på? Har de tappat någon urmakare? Får de fler kunder? Om de får fler kunder, tar de från andra eller har det sålts fler klockor utan att de anpassat verkstaden?
Reservdelar kan ta lång tid att få in, har också en klocka inne med skadad rotor, levtid 8-10 veckor...
 

TiE

TiE Bomber
Pledge Member
2-Faktor
Lämnade in min Breitling Chrono Cockpit för service hos Nymans i Västerås i dag. Fick besked om att det var extra lång väntetid nu i jultid, ca 7 veckor, men anledningen är snarast att även urmakare tydligen vill vara hemma för att förbereda och fira jul. Vad konstigt!
 
Topp