• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

80-tals Casio samling

Tänkte lägga upp bilder på min samling. 80- talet var hett när det gällde Casio klockor. En explosion av funktioner och innovativa lösningar. Börjar med "scientific" klockan CFX-200. Ett mästerverk.

Bidra gärna med era 80 tals klockor.

IMG_3640.JPG
IMG_3636.JPG
 

KenKun

Patek
2-Faktor
Verkar som att TS bara vill göra reklam för sin egna sida, därav alla länkningar...
 
Varför blev det just Casio, och hur länge har du samlat?
Vilken är din favorit?
Bra kämpat i alla fall :)
Jag växte upp med Casio klockor på 80 talet. De tilltalade mej. Tycker det är spännande med alla funktioner mm. Med dagens mått så är de kanske inte så spännande men då var de fantastiska.
Egentligen så tog det fart i början av 2016.
Som sagt, begränsningar är inte min starka sida. DW-5000 tycker jag är en av de roligaste klockorna.
 

Fujoor

Patek
2-Faktor
Är inte frogman också med screwback? Känns lite mer gediget med en skruvad baksida:)
Fast den är ju till för dykning. Jag menar bland 5000-serien. Jag tycker alla borde ha screwback. Fast det kanske inte spelar så stor roll? Även den billigaste 5000 modellen är ju ratead till 20 atm. Jag simmade för övrigt med min gwm-5610 idag :)

Planerar du att fixa till den så den får bezel och armband också?
 
Fast den är ju till för dykning. Jag menar bland 5000-serien. Jag tycker alla borde ha screwback. Fast det kanske inte spelar så stor roll? Även den billigaste 5000 modellen är ju ratead till 20 atm. Jag simmade för övrigt med min gwm-5610 idag :)

Planerar du att fixa till den så den får bezel och armband också?
Jag har beställt bezel och band av en snubbe i Brasilien. Dock inte original. Skruvar har jag inte lyckats att få tag på. Vet du vem som kan tänkas sälja skruvar?
 
Topp