• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

80-tals Casio samling

Andy7750

Audemars
2-Faktor
Det hade varit något! Har dålig koll men anordnas det sammankomster för klock-nördar? Och då specifikt för Casio-nördar:)

Jodå nog träffas det både här och där runtom i Sverige men då inriktning allmänt klockor. Tror det blir svårt bara med Casio-intresserade då jag antar att vi är spridda lite här och var i vårt avlånga land, men så klart inget är omöjligt. Jag tex håller till i GBG-området, fyll gärna på ni som skulle vara intresserade av en träff så ser vi var vi håller hus.
 

Andy7750

Audemars
2-Faktor
När det gäller F-91:an så är den väl omtalad och omtyckt. Terrorister och politiker använder den. Självaste Napoleon Dynamite använder den:) Det förekommer också en del falska exemplar. För att testa om man har en äkta vara så håller man in den högra knappen. Det ska då stå Casio i displayen.
20160627_202738.jpg
NapoleonD-Napoleon1.jpg
Ah Napoleon Dynamite, vilken härlig rulle :)
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Jodå nog träffas det både här och där runtom i Sverige men då inriktning allmänt klockor. Tror det blir svårt bara med Casio-intresserade då jag antar att vi är spridda lite här och var i vårt avlånga land, men så klart inget är omöjligt. Jag tex håller till i GBG-området, fyll gärna på ni som skulle vara intresserade av en träff så ser vi var vi håller hus.
Jag hade varit på en Casio-GTG i GBG om man även tillåts ha med sig moderna Casios.

Kanske lättare att ragga folk till det i Casio-tråden dock.
 

Torsten

Vacheron
2-Faktor
Casio var bland det tyngsta man kunde ha på svenska skolgårdar i början av 80-talet :)
(Förutom kuben och Game & Watch så klart ;))
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Casio var bland det tyngsta man kunde ha på svenska skolgårdar i början av 80-talet :)
(Förutom kuben och Game & Watch så klart ;))
Garbage pail kids och Salomon får man inte glömma. Men du, inte kallades det där bollspelet Kuben på den tiden inte? ;)
edit: jag tror jag missuppfattade vad Kuben var för något. Tänkte på det som kallas Ruta eller något sådant idag.

Gul Walkman Sports var även ganska hett. :)
 
Garbage pail kids och Salomon får man inte glömma. Men du, inte kallades det där bollspelet Kuben på den tiden inte? ;)
edit: jag tror jag missuppfattade vad Kuben var för något. Tänkte på det som kallas Ruta eller något sådant idag.

Gul Walkman Sports var även ganska hett. :)
Glöm inte Groo Svärdbäraren:)
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Glömde bort... Utan G&W får man inga vänner.
IMG_1163.jpg
Du är störd, på ett bra sätt. :D
Hade en jäkla massa garbage pail kids-kort som av någon outgrundlig anledning slängdes. :banghead: Hade även en gul walkman som man kunde bada med samt ett antal game & watch. Nästan allt är försvunnet tyvärr.
 

Torsten

Vacheron
2-Faktor
Garbage pail kids och Salomon får man inte glömma. Men du, inte kallades det där bollspelet Kuben på den tiden inte? ;)
edit: jag tror jag missuppfattade vad Kuben var för något. Tänkte på det som kallas Ruta eller något sådant idag.

Gul Walkman Sports var även ganska hett. :)
Det där soptipsungarna var lite efter min tid :pompus:
Ja, det spelet hette n-ordet och nu har de döpt om det till King här i byn :D
 
Topp