Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

About Vintage Concinnus Chronograph

Diskussion i 'Diskussion' startad av Fanboy, 2 juni 2015.

?

Hiss eller Diss?

1. Hiss

14,3%
  2. Diss

85,7%
  1. Fanboy
    Trådstartare

Fanboy Stadsbo

Från:
    Malmö
    Hejsan, jag satt och kolla sköna dinkor i soffan framför tv:n när jag kom över den här läckra klockan.
    En dansk designad chronograph i begränsad 100 st utgåva.
    Ville bara dela med mig och se vad folket här tyckte.Tyckte om hur clean och elegant den var.
    Den är 42,5 mm i diameter och 11 mm tjock, 5 ATM och har tyvärr ett quartz verk, vilket jag tycker är lite synd.
    Finns i stål, rose och "two toned" kostar 3500 SEK. Kommer nog inte själv köpa det men kanske någon annan som tycker den är intressant ? Hiss eller diss?
    11032994_451852844963906_1038533755_n.jpg

11191293_877398355665706_1199527660_n.jpg
    Kommer dessutom i en läcker träask 11243079_1582299315384155_609078084_n.jpg

2. eriksson850

eriksson850 Friends of KS

Från:
    烏普薩拉
    Nja inget för mig. Framför allt tycker jag den är för stor (speciellt med så mycket tavelyta) och gillar inte namnet...
    Att det sedan är (Miyota?)quartz gör väl inte att jag går igång mer direkt.

Warwian gillar detta.
  3. Marckus

Marckus Präst

Från:
    Stockholm
    Vibbar av Portuguese och Bauhaus som jag vanligtvis gillar, men namnet är ett orimligt dåligt val och logotypen samt chronotexten gör att tavlan känns obalanserad...

4. Equilibrium

Equilibrium Friends of KS

Från:
    Island
    Asken ser exklusivare ut än klockan

5. plattfot

plattfot Friends of KS

Från:
    Norrort Sthlm
    Kul med nya märken, men tyvärr - fel på så många sätt.
    Lustigt att de valt att bara ha kvar sekundräknaren - inte minut och tim, vilket gör kronografen rätt smal i användningsområde.

NiklasArvid och Rozzy gillar detta.
  6. JL72

JL72 Bonde

Från:
    Dalarna
    Jag gillar designen, och det beror sannolikt på att den liknar en av mina favoritkronografer; Junghans Max Bill. Jag skulle därför hellre spara till en sådan - limited eller inte :)

7. nissehult

nissehult Friends of KS

Sparsmakat är ok. Men, eh... varför datum? Och varför så fet font på datumet om det nu verkligen måste finnas?

8. Fanboy
    Trådstartare

Fanboy Stadsbo

Från:
    Malmö
    Jag kan hålla med om namnet är löjligt, och quartz uret är inte jättesexigt precis haha!

9. Ingeröd

Ingeröd Bonde

Från:
    Göteborg
    Inte helt ful tycker jag. Knepigt namn, osnygg datumvisning och rätt meningslös kronometer (bara sekunder) drar dock ner betyget. Diss.

10. Fanboy
    Trådstartare

Fanboy Stadsbo

Från:
    Malmö

Ja den var riktigt lik Junghans! Max bill var sjukt snygg ;)

11. Savagear114

Savagear114 Friends of KS

Tycker 42,5mm blir på tok för stort på en sådan klocka.

12. OskarK

OskarK Friends of KS

Tycker att den är för stor och gillar inte namnet. Men annars såg den helt okej ut.

Mårtenssons ur Brookfield