• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

About Vintage Concinnus Chronograph

Hiss eller Diss?


  • Totala väljare
    14

Fanboy

Cartier
Hejsan, jag satt och kolla sköna dinkor i soffan framför tv:n när jag kom över den här läckra klockan.
En dansk designad chronograph i begränsad 100 st utgåva.
Ville bara dela med mig och se vad folket här tyckte.Tyckte om hur clean och elegant den var.
Den är 42,5 mm i diameter och 11 mm tjock, 5 ATM och har tyvärr ett quartz verk, vilket jag tycker är lite synd.
Finns i stål, rose och "two toned" kostar 3500 SEK. Kommer nog inte själv köpa det men kanske någon annan som tycker den är intressant ? Hiss eller diss?
11032994_451852844963906_1038533755_n.jpg


11191293_877398355665706_1199527660_n.jpg

Kommer dessutom i en läcker träask
11243079_1582299315384155_609078084_n.jpg
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Nja inget för mig. Framför allt tycker jag den är för stor (speciellt med så mycket tavelyta) och gillar inte namnet...
Att det sedan är (Miyota?)quartz gör väl inte att jag går igång mer direkt.
 

Marckus

Panerai
Vibbar av Portuguese och Bauhaus som jag vanligtvis gillar, men namnet är ett orimligt dåligt val och logotypen samt chronotexten gör att tavlan känns obalanserad...
 

plattfot

Rolex
Kul med nya märken, men tyvärr - fel på så många sätt.
Lustigt att de valt att bara ha kvar sekundräknaren - inte minut och tim, vilket gör kronografen rätt smal i användningsområde.
 

JL72

Omega
Jag gillar designen, och det beror sannolikt på att den liknar en av mina favoritkronografer; Junghans Max Bill. Jag skulle därför hellre spara till en sådan - limited eller inte :)
 

nissehult

Patek
2-Faktor
Sparsmakat är ok. Men, eh... varför datum? Och varför så fet font på datumet om det nu verkligen måste finnas?
 

Fanboy

Cartier
Nja inget för mig. Framför allt tycker jag den är för stor (speciellt med så mycket tavelyta) och gillar inte namnet...
Att det sedan är (Miyota?)quartz gör väl inte att jag går igång mer direkt.
Jag kan hålla med om namnet är löjligt, och quartz uret är inte jättesexigt precis haha!
 

Ingeröd

Omega
Inte helt ful tycker jag. Knepigt namn, osnygg datumvisning och rätt meningslös kronometer (bara sekunder) drar dock ner betyget. Diss.
 

OskarK

Vacheron
2-Faktor
Tycker att den är för stor och gillar inte namnet. Men annars såg den helt okej ut.
 
Topp