Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

AD på Kanarieöarna

Diskussion i 'Diskussion' startad av mouqvist, 21 september 2014.

1. Hej!
    Ska iväg till Gran Canaria om några veckor och har tänkt köpa en klocka där
    Har kollat på Omegas hemsida vilka AD som finns och hittat Geneve Watches & Jewels
    Har tom pratat med en trevlig säljare som kan beställa åt mig i förväg
    Priserna är lägre än Uret (ex en SMP med keramisk ring kan jag få för 2370 euros)
    Vill bara kolla att det inte ska vara ett problem att köpa därifrån, de är ju AD och då borde garanti och annat gälla såsom hos svensk AD, eller hur?

Luckyluciano gillar detta.
  2. Fryken

Fryken Kamrern

Från:
    STOCKHOLM
    Corte Ingles i Las Palmas har Omega och lite andra märken.

3. Luckyluciano

Luckyluciano Ninjasköldpaddan

Från:
    Stockholms djungel
    Länka gärna webbadress. Blev själv intresserad av att kolla vad för roligt man kan få tag på. :)

4. Tror inte att de har någon webbadress, säljaren bad mig maila refnumret på vilken klocka som helst, sen skulle han återkomma med pris och ev beställa klockan om jag är intresserad.
    Du hittar butikerna via Omegas hemsida

5. paradis

paradis Friends of KS

Från:
    Malmö
    Dom lite störe affärer med klockor som jag besöker ibland ,ligger i Maspalomas ,Meloneras är centrum,......;) Rolex,Chopard,mm

6. Men alltså, AD som AD, eller får jag bekymmer vid ev garantiärende i Sverige?

7. Beastie

Beastie Mr Cowbell

Bara så du vet så ligger "peppes bodega" BAKOM hotellet så du slipper leta. 80% Rom på vinflaskor :hilarious:

jabla och ErikGBG gillar detta.
  8. paradis

paradis Friends of KS

Från:
    Malmö

Det måste du ta reda på här , innan du åker ock köper . Skickade en grej till GC , ock personen fick betala ,tull,eller skatt........

9. Det är därför jag frågar
    Skulle något hända med en klocka som är köpt hos AD oavsett land borde jag väl få lämna den i Stockholm hos vilken AD som helst?
    Eller menar du att man måste skicka klockan dit man köpt den?
    Det blir min första nya klocka i den prisklassen så jag vill inte göra bort mig

10. Vesper

Vesper Präst

Från:
    Slussarna
    Köper du hos ad är du säker, du kan behöva betala frakten till Schweiz om du lämnar in hos ad i Sverige. Det paradis pratar om låter mer som att man kan åka på tull och moms(?) jag vet inte om Kanarieöarna har samma handelsavtal som vi har med övriga EU.

11. carlanton

carlanton Biskop

Nej, Kanarieöarnas skatt är för låg för att de ska få delta i VAT-samarbetet. Alltså måste man skatta på det man för in i EU.

Vill inte på något sätt uppmuntra till skatteflykt, men jag har flugit från både Teneriffa och GC till ett tiotal flygplatser inom EU och har aldrig sett en tullkontroll eller blivit uppmanad att visa några varor.

paradis och Vesper gillar detta.
  12. Hugii

Hugii Biskop

Jag trodde att GC var en del av Spanien och omfattades av EU-regler för fre rörlighet och ekonomiskt samarbete.

13. Luckyluciano

Luckyluciano Ninjasköldpaddan

Från:
    Stockholms djungel
    Skicka hem kartong och cert med posten och behåll klockan på armen. Vad ska de säga? Du kan lika gärna påstå att du kommit dit med klockan

14. Hmmm, man vill inte behöva betala moms och tullavgift, hade inte tänkt på detta scenario då öarna tillhör Spanien
    Men om jag förstår rätt så är det helt ok att lämna klockan hos svensk AD i framtiden, det enda man kan åka på är fraktkostnader vid garantiärende.
    Inte väl om man ska serva klockan?

15. Vesper

Vesper Präst

Från:
    Slussarna
    Ska klockan servas i Schweiz så får du räkna med frakt kostnad, men i de flesta fall så servas klockorna här i Sverige det är väl mer udda/gamla som skickas ner.

16. freno

freno Bonde

En fråga, alla handlare säger att du behöver betala frakt vid garantiärenden, men varför lagas de inte hos dem. Nymans t.ex säger ju att det som deras urmakare inte kan om rolex finns inte när det gäller service. Då borde väl de rimligtvis kunna fixa garantin på en rolex med, de lär ju få delar och pröjs från rolex precis som i alla andra brancher?

17. freno

freno Bonde

Jag kunde pruta 20 procent på rolex och 20-30 procent på omega på fuerteventura för några år sedan.

18. paradis

paradis Friends of KS

Från:
    Malmö

Skulle tro att det går på GC också, ock i dom andra affärer..............;) Hur mycket klockor som helst, men lite folk.

19. Mforce

Mforce Biskop

Någon som har förslag på handlare på Teneriffa, Playa de Las Americas?
    Gärna Hamilton, Glycine och liknande som det inte är jättelätt att få klämma på i Stockholm.

Mårtenssons ur Brookfield