• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Aetos, GP klocka av något slag

Mats B

Breitling
Hej ungdomar.

Min broder har en klocka som han på grund av dubbelsidig plånbokstömma vill avyttra.
Det är en Aetos, någon form av GP modell som jag för allt i världen inte kan googla fram någon info om.

Är det något geni här som kan berätta mer om klockan, ev värde m.m.

Han använder den dagligen, den är fullt fungerande om än lite repig!

mms_img53911.jpg

mms_img53908.jpg
 

fc2

Rolex
Sett några Aetos på ebay. Har för mig att de flesta kör Valjoux 7733/7734. denna verkar vara tex fotbollsinspererad med 45min-markeringen precis som Omega Seamaster Soccer hade.
 

KMS

Rolex
Kan säkert sitta ett Valjoux 7734 i den eller något Landeron. Lite lustigt med en 45 markering, eftersom det är ju bara en 30 minuters tidtagning så det blir ju på varv nummer 2 som man kommer till 45 så att säga. Prismässigt i detta skick på detta forum tex så tror jag någonstans mellan 1500-2000 kr (om allt funkar som det skall). Ljuas tavlor med mörka subdials brukar gå förhållandevis lätt. Aetos kan jag inte så mycket om men det brukar ploppa upp lite Aetos här och var, så helt okänt är det inte. Är kronografen alltid på eller var det bara under bildtagningen?
 

Mats B

Breitling
Tack för svar...
Vet inte om kronografen alltid är på, brodern skickade bilderna som mms, jag får fråga när jag ser honom.
Har googlat och kört lite bildsökningar men inte hittat något om just den här modellen.
 

KMS

Rolex
Det brukar vara svårt att hitta info om specifika modeller av dom här lite mindre företagen. Oftast köptes det in boetter från en tillverkare, urverk från en annan och sen satte man dit sin urtavla. Det vimlar av sådana här kronografer med olika märken.
 
Topp