• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Aetos, super compressor, EPSA, 60-tal.

Calle med C

Panerai
Hej!

Efter att klockintresset vaknat till liv igen har missbrukat återigen trappats upp och jag känner att det är dags att börja kränga av några ur då jag inhandlat snart fem stycken nya, samt massa tillbehör, på mindre än ett halvår.

Hur som haver, jag har en super compressor (EPSA) från Aetos till salu. Årtalet är 1968.
Jag har ägt klockan i drygt 4 år och den tidigare säljaren påstod att den var servad. Den har bra gångreserv (45+ timmar) och tidhållning.
Diametermåttet, utan kronor, är 36 mm. Lug-to-lug ligger på 44,5 mm. 19 mm mellan bandhornen. Klockan är gjord i rostfritt stål och det syns att den är använda. Med det inte sagt att den är ett vrak. Rätt härlig patina med lite missfärgade index. Sekundvisare har en del kromsläpp, men det är inget som direkt syns eller stör. Alla delar är original och klockan är automatisk.
Jag har dessvärre upptäckt att den inre vridringen har börjat spöka lite. Vrider man åt höger tar det stoppa mellan 5 och 6 och vrider man åt vänster tar det stopp vid 7-8. Förhoppningsvis är inte den lilla "star gear:en" som styr vridringen trasig, utan en urmakare kan åtgärda det.

Kika noga på bilderna och bilda er egen uppfattning. Jag är väl medveten om att kvaliteten är sådär, men så blir det tyvärr när den enda kameran man äger är den som sitter på mobilen. Är det något ni undrar över eller vi se bilder är det bara att säga till!

Priset jag hade tänkt mig är 3500:- och då är rekad frakt inkluderad. Är man trevlig kommer man långt om pris och dylikt ska diskuteras.

Retur: Ingen, om inget annat kommer överens säljare och köpare emellan.

/Calle.

8XrkdBj.jpg

jILF1E6.jpg

aJrufdb.jpg

EfOnH2B.jpg

acmQukJ.jpg

51tUv6l.jpg

6U1NMFE.jpg

dBJxvyx.jpg

clZNwya.jpg


Tack så mycket, köpare och tack till KS för annonsplatesen!
 
Senast ändrad:
Topp