• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Affe Studios Presents...

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Paketöppning: The ROLEX SWEEP PART 2.


Ej för känsliga tittare :watching:!


Tänk att det kan vara så lönsamt att gräva lite här och lite där. Såga lite, hyvla, limma, kladda lite färg så att det ser OK ut, JA, det är kanske dagas att hitta på något mer att renovera, för det verkar fylla på klockkontot :D . Men, dom nya renoveringarna får jag nog se till att spara till våren istället, nu skall jag avnjuta denna klocka som sig bör.

Detta är klockan som jag snart hållit på att jag i 1,5 år, kanske mer, då jag är så petig så har många passerat under tiden gång, ett tag mådde jag dåligt :hungover: Hehe, när jag tackade NEJ till Herr Davvan S fina exemplar, den hade nästan allt jag önskade, vill helst ha denna på Oyster det hade Davvans och inte jubilee som jag fick hem idag. Davvans fina RootBeer GMT var för den franska marknaden, lite coolt kan jag tycka faktiskt, dessvärre hade den fel tavla. Jag har alltid velat ha denna sunburst tavla, har inte gillat den matta, förmodligen är det the right one, för att kallas Clint Eastwood, men jag föredrar denna tavla bättre, jag har alltid trott att det är denna tavla som kallas för Tiger Eye, hoppas jag har rätt i det, men det är kanske någon annan som vet om det är så.

Mitt exemplar är har Referensnr: 16753, klockan är från 1984, skulle nästan säga i ett perfekt skick, tror dock att den fått en polering eller två. Surar fortfarande över att jag missade en liknande i april, den var från 1981, hade större/bredare bevels och lite mer tillbehör, missade den med några timmar efter tips av flera forum medlemmar, det är det jag gillar med klocksnack, denna gemenskap och att vi hjälper varandra och söka klockor. Även denna klocka blev jag tipsad om TACK som bara den Rber, säljaren hade slängt upp den på insta, den var alltså inte ute för försäljning på säljarens hemsida, jag kontaktade säljaren både på mejl och insta att jag var intresserad. Säljaren lovade att hålla klockan tills han hade fått fram bilder på klockan, efter det jag fått bilder på mejlen så sa jag att jag tar den, när det dessutom kom bilder på hemsidan så var saken 100% klar.

Jaja...jag är grymt nöjd, klockan känns fantastisk, och det kommer att bli svårt att välja klocka framöver, ni som läste min paketöppning i fredags vet ju att jag jag köpte puonti S Day-Date, och den är fan i mig inte kattskit :p.


Fakta:

Märke: Rolex
Referens: 16753
Uppvridning: Automatisk
Boettmaterial: Guld/Stål
Material Länk Guld/Stål
Lås: Viklås
År: 1984, men uttagen 1988.
Skick: Bra för att vara 30 år.
Kaliber/Urverk: 3075
Diameter: 40mm
Vattentaät: 10 ATM (100m)
Urtavla: Nipple Dial
Komplekationer: Datum

Nu till bilder så klart!

Nipple Dial, vad säger man?! VÄRLDSKLASS!

DSC_0003.JPG
DSC_0004.JPG
DSC_0006.JPG
DSC_0008.JPG


Den här tavlan är inte att leka med tycker jag synd att den sitter på en jubilee länk bara.

DSC_9763.JPG
DSC_9764.JPG
DSC_9773.JPG

DSC_9765.JPG


Bevels på denna boett är minimala skulle säga magra, påminner om min 16710, den jag missade hade mycket större, kan kanske bero på att den var från 1981.

DSC_9766.JPG
DSC_9776.JPG


Det som stör mig mest är detta, dom Rolex klockorna jag har ser ut som denna 16710, den fasade kanten som man kan se underifrån.
DSC_9786.JPG


Men på den nya 16753, så finns den inte, grejen är att luggarna ser jämnstora ut så det kanske skall vara så. Finns ju några som har denna Root Beer, både 1675 och 16753 som kan bekräfta att den är poerad så.
DSC_9785.JPG


Förmodligen fått en polering, suck :grumpy: men inte mycket stretch och tala om.
DSC_9767.JPG

DSC_9784.JPG


Du och jag DD!
DSC_9770.JPG


Oerhört jämt mellan dessa skulle jag vilja säga.
DSC_9771.JPG


Tillbehör tilltalar mig alltid, denna är inget undantag. Hmm...känner inte igen boxen, men det kanske skall vara denna, dock känns det som den är äldre en klockan, kanske finns någon därute som vet och kan tala om, om det är rätt box till klockan.
DSC_9778.JPG
DSC_9779.JPG
DSC_9780.JPG

DSC_9781.JPG


Klockers, detta var allt ifrån mig för denna gång. Nu skalla jag gå och lägga mig i soffan och stirra på mina senaste kompisar. Känns som om man bara behöver komplettera med en DAYTONA, gärna i gulguld, eventuellt sälja av några Submariners i samlingen och prova en sub i helguld.

Trevlig kväll alla klocksnackare! Hoppas ni kan somna efter videon bara :D....Katjiiing![/media]
 
Senast ändrad:

Feskarn

Företag
Forumpersonal
Forumsponsor
Pledge Member
2-Faktor
Stort grattis till en riktigt läcker rootbeer! ;)

PS. Kallingarna var det inte heller något fel på. :)
 

gurta_g

Cartier
Lika underhållande som vanligt, med dom där kallingarna och klockan rockar du vilken fest som helst! Grattis till en grym klocka:)
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Hahaha... Vad säger man... Världsklass! Tack för underhållningen än en gång! Åh, vilket paket sen ;) Stort grattis till dinkan också, såklart :)
 
Topp