• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Affes äventyrsresa börjar med en...

Affe

Una vida loca
2-Faktor
DAG 2)

Börjat dagen med frukost i goda vänners sällskap! Steg två blir att välja klockan för dagen. Av med den gamla skitklockan 16750, usch säger jag bara. Hitta något nytt och fräscht istället :D.



Skall man ta något i stål eller lite mera guldisch!


Senare skall vi in till city och träffa på Fjunis för lunch och lite senare Icaras för en öl eller 2.

Jag väljer nog lite bling idag när jag får möta våran yngsta forummedlem förmodligen. Så det blir denna klockan jag börjar dagen med.


Kommer att fortsätta att rapportera i mån av tid, så häng med en idiot på resa dag 2 :watching::pompus::rolleyes:
 

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
Va f*n!

Nu har jag den här i huvudet hela tiden: 'Kloo-klo-klo-klo-klo-klo-klock-snack'.

Tack för den liksom!

Ha en fantastisk tid i Skåne!
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Sitter och väntar på Bojke (Fjunis) !


Hehe...där kommer han :D


Trots att han är en Fjunis :baby: så är han längre en gubben af sjodahl :pompus:

Beachen går inte av för hackor, mitt i centrala Helsingborg!





Just nu sitter jag Bojke och Jabla på en restaurang! Öl till farbror Jabla medans vi ungdomar får sippa på en Cola.

Resataurang Tropical Beach!


Jabla och Bojke låsats att det regnar :cool:


Af Sjodahl himself!
 

Icaras

Rolex
2014-07-22 07.54.48 1.jpg

Fortfarande igång :)
 

vonhall

Rolex
En stjärnspäckad turné som man gärna hade varit med på :) Glida runt i Sverige med en åttiotalsikon till bil och poppa Max Mix och träffa klocklegender utmed vägen :D
Tack för oerhört trevlig läsning!
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Godkväll KLOCKSNACKARE! Ber om ursäkt för den sena uppdateringen, men jag har haft slut på batteriet till min facking jävla bajsphone:rage:! När vi väl skulle möta upp the one and only Icaras dude, alias hårdrockskingen, och skulle ladda upp telefonen så var strömhelvetet inte i uttaget på terassen :bawling:. Men, men skall den som ger sig, det kommer ett reportage nu istället, bättre sent än aldrig heter det ju...

Jaja...har varit en dag fylld med aktiviteter, bland annat så köpte jag på mig en lägenhet därborta.



Tyvärr bara i min fantasi :banghead:


Kan säga så här, att Helsingborg ROCKAR fetast i hela jävla Skåne :cigar:



Att kunna bo så nära beachen är ett privilegium :cool:


Efter det att jag och dom andra ungdomarna varit och ätit på Tropical Beach, så begav det sig vidare till en av Europas största antikmässor, Nääääääääääää...skoja bara, en av Sveriges största antikmässor är det iaf.

Mest kärring prylar, prydnadssaker m.m, visserligen, men våran lilla Aquaracer2 skulle älskat detta ;).


Inte så mycket klockor att tala om, men visst fanns det lite godis i alla fall.









Till och med 2st Aurum klockor :happyhappy:?!


Fanns ett gäng Rolex också till överkomliga priser, dock saknades cert och övriga tillbehör, så det var inga klockor i min smak tyvärr.








T.o.m en liten tudor 34mm i mysigt skick fanns det.


Till och men en liten :patek: i 18k guld till reapriset 65k :nailbiting:


En av gubbarna hade ett fantastiskt fickur från början av 1700-talet, tråkigt nog dog urmakaren några år efter det han skapat klockan, (1709). Joshua Wilson hette urmakaren iaf.





Har dock sparat dom bästa klockorna till sist, klockorna jag och Jabla köpte på oss!

Jablas alfa med ett ETA- 2873 verk.


Och min klocka, en mycket fin Mats Wilander klocka i mint condition :nailbiting:
, nej jag ändrar mig till crisp condition istället :wideyed:


Efter denna lilla vistelse på antikmässan, så åkte vi och käka pizza, men tyvärr är bilderna censurerade :snaphappy: :woot::bag:.

Sedan möte vi upp Icaras på bishops arms, en mycket trevlig bekantskap numera! Du är forumets Joey Tempest din lilla gladrockare. Tyvärr så var bajsphonens batteri slut så därför dåligt med bilder.

Ungdomarna dricker bira :meh:


Och KINGEN dricker ren prit :pirate::meh::hungry:


Nu...är dag 2 slut, och en idiot på resa önskar alla KLOCKSNACKARE en god natt!

Hejdå klocksnack vi syns i môrrn!
 
Topp