Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Affärer med Premium Watches Helsinki?

Diskussion i 'Diskussion' startad av Philipphilip, 13 mars 2016.

1. Philipphilip
    Trådstartare

Philipphilip Torpare

2. MånsT

MånsT Biskop

Prova att söka i Badguys/Goodguys, kanske har någon köpt därifrån innan och skrivit ett omdöme.
    http://klocksnack.se/forums/goodguys-badguys.29/

Mitt amatöröga tyckte förövrigt att klockan möjligtvis var lite fulpolerad. Länken ser väldigt hackig ut i sitt avsmalnande.

Lycka till! :)

willbur och Philipphilip gillar detta.
  3. Kawe

Kawe Bonde

Från:
    Stockholm
    Jag har köpt en klocka av honom. Tror det var i januari. Gick smidigt. Mötte upp hans bror i Centralen som lämnade över klockan. Trevligt bemötande hela vägen.

Philipphilip gillar detta.
  4. JCE

JCE Stadsbo

Från:
    Lielax
    Trodde jag kände till den finska marknaden men detta är en ny handlare för mig. Frågade runt lite i kretsarna och ingen visste något så något långt track record har han nog inte. Men sågar absolut inte honom men har knappast hållit på med klockor någon längre tid i finland.

5. MånsT

MånsT Biskop

Har du tips på fler professionella handlare i Finland, eller Norden i övrigt? Känner till Kellokonttori och Dreamwatch men inte mycket mer :)

6. JCE

JCE Stadsbo

Från:
    Lielax
  7. Philipphilip
    Trådstartare

Philipphilip Torpare

Tack för svaren JCE!

Han verkar vara relativt ny på marknaden då hans hemsida håller på att byggas. Enligt honom kan han inte mötas på fredag för han ska på Basel vilket känns seriöst iaf! :)

8. Ollek

Ollek Torpare

Ville Pietilä har nya web-butiken: www.villepietila.com
    (Villes son, Toni, är ordförande av Finlands urmakare allians.)

Hexagon gillar detta.
  9. Scaramanga

Scaramanga Friends of KS

Från:
    Norrland
    Nåt nytt att tillägga om denne herre? Fick nyss en kontaktförfrågan på linkedin. Kändes lite suspekt, eller?

10. JCE

JCE Stadsbo

Från:
    Lielax
    Jag har absolut ingen egen erfarenhet men jag vet att man på sista tiden diskuterat om honom i en Finsk klockgrupp och erfarenheterna har inte alltid varit positiva.

11. Kawe

Kawe Bonde

Från:
    Stockholm
    Jag fick också en kontaktförfrågan. Misstänker att han valt att göra tillägg automatiskt snarare än att handplocka oss @Scaramanga ;). Troligtvis vet han inte bättre och gjort detta av misstag.

12. Scaramanga

Scaramanga Friends of KS

Från:
    Norrland
    Verkar troligt.

Man undrar ju hur han hittar åt oss Klocknördar på linkedin?

13. Kawe

Kawe Bonde

Från:
    Stockholm
    Det är Linkedin som plockar upp kontakter man kommunicerat med. Gissar på att ni mailat med varandra :)..!?

14. Scaramanga

Scaramanga Friends of KS

Från:
    Norrland
    Tror aldrig vi varit i kontakt faktiskt. Eller vad vet man ;)

15. Kawe

Kawe Bonde

Från:
    Stockholm
    Då kanske du är lite speciell ändå ;)

Scaramanga gillar detta.
  16. Philipphilip
    Trådstartare

Philipphilip Torpare

Samma för mig! Det blev ignore då jag inte gjorde någon affär med honom och heller inte var särskilt trevlig då jag sa att hag inte längre var intresserad av hans klocka.

Mårtenssons ur Brookfield